Dit blijkt uit onderzoek van Wakoopa, gemeten in de maand augustus onder een panel van 10.000 representatieve Nederlanders. Nu.nl is qua bereik de grootste nieuwssite van Nederland, gevolgd door respectievelijk De Telegraaf, het AD, NOS en De Volkskrant. De Telegraaf heeft de meest betrokken bezoekers van deze top 5.
Een gemiddelde bezoeker van telegraaf.nl brengt gemiddeld ongeveer vier minuten op de site door. Dit in tegenstelling tot nu.nl, nos.nl, en ad.nl, waar het gemiddeld bezoek rond de tweeënhalve minuut ligt. Het AD springt daar relatief bovenuit met een gemiddeld bezoek van 3 minuten en 33 seconden. Ook bezoeken Telegraaf-lezers meer pagina’s per bezoek: gemiddeld 6, in tegenstelling tot de 3 tot 5 pagina’s bij de overige nieuwssites.
Buiten de periode in dit onderzoek waren ook uitschieters te zien. Zo scoorde de NOS goed in juli dankzij de Tour de France. Hierdoor schoot de gemiddelde tijd die werd doorgebracht op de site omhoog tot boven die van De Telegraaf: 4 minuten en 7 seconden. In augustus daalde dit echter weer naar 2 minuten en 44 seconden gemiddeld. Hetzelfde was te zien bij het AD dankzij een Eredivisie-actie waarmee lezers een Beertender konden winnen. Dit betekende een toename in bezoek, maar niet in de betrokkenheid. Het aantal bezochte pagina’s en de duur van een gemiddeld bezoek bleef nagenoeg gelijk.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!