Overslaan en naar de inhoud gaan

Conny Braams (Unilever) uitgeroepen tot ‘Brand Genius’ door Adweek

De Britse vaktitel eert 10 marketingtoppers. ‘Zij zien dat brand marketing het fundament is.’
Conny Braams
Conny Braams
© Foto credit: Unilever
Conny Braams
Conny Braams
© Foto credit: Unilever

Conny Braams, chief digital and commercial officer bij Unilever, is één van de tien topmarketeers die dit jaar door Adweek zijn uitgeroepen tot ‘Brand Genius’. Onder meer functionarissen van Airbnb, KFC, Google en Kia viel dezelfde eer te beurt. (Zie volledige erelijst onderaan.)

related partner content for mobile comes here

Transformatie

Adweek zegt dat het verrassend was dat Braams in april van dit jaar hernoemd werd van chief digital and marketing officer naar chief digital and commercial officer, ze beheert immers het marketingbudget van zo’n 8,5 miljard euro om 400 merken wereldwijd te ondersteunen.

Maar Braams zei destijds in een interview met Adweek dat marketing niet uit haar takenpakket werd weggestreept. ‘We voegen sales toe.’ De grenzen tussen sales en e-commerce vervagen volgens Braams en de herdefinitie van taken is daar een reactie op. Braams stelde vervolgens nieuwe category managers aan binnen onder meer de categorieën personal care, home care en ice cream om gestalte te geven aan de transformatie.

Groei

Met succes, vindt Adweek. ‘Na zes maanden lijkt het erop dat Braams de juiste keuze heeft gemaakt. De weg is ingeslagen om e-commerce niet langer als een verkoopkanaal te beschouwen, maar in plaats daarvan te ontwerpen en te innoveren voor verschillende digitale ecosystemen.’ Het bewijs? 25 procent groei van digital commerce business, in totaal goed voor 14 procent van de omzet van de FMCG-reus.

Onmiddelijk nu

In zijn algemeenheid – dus geldend voor alle geëerden - zien Brand Geniuses dat hun merken niet alleen zijn afgestemd op de ethische en morele normen van vandaag, maar ook rekening houden met de druk op de portemonnee van de consument. Adweek: ‘Elk van onze honorées erkent dat brand marketing het fundament is. Merken slagen wanneer ze een verbinding tot stand brengen die verder gaat dan het onmiddellijke nut of de wenselijkheid van een bepaald product. Een duidelijke, sterke merkidentiteit is gebaseerd op het duidelijk overbrengen van waarden die even tastbaar als etherisch zijn.’

Brand Geniuses

Hiroki Asai - Global head of marketing, Airbnb

Conny Braams - Chief digital and commercial officer, Unilever

Nick Chavez – CMO, KFC U.S.

Zach Enterlin - Evp, marketing, HBO Max

Sarah Franklin - President and CMO, Salesforce

Marcel Marcondes - Global CMO, AB InBev

Najoh Tita-Reid - Global CMO, Logitech

Lorraine Twohill - CMO, Google

Russell Wager - Vp, marketing, Kia America

Fawn Weaver - CEO and founder, Uncle Nearest

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in