
Adverteerders betalen voor waardeloze kliks en Google verdient hieraan, meent Harvard-professor Ben Edelman. Hij meldt dit op zijn blog. Volgens hem is Google al bijna een jaar op de hoogte van WhenU, een programma dat AdWords-links presenteert.
Is WhenU op een computer geïnstalleerd, dan verschijnt er tijdens het browsen een overlay-window met gesponsorde links. Maar WhenU toont ook sponsorlinks van sites waar de internetgebruiker al is geweest.
Vacatures
Projectmanager Marketing (32-36 uur)
Save the ChildrenEnterprise Advertising Sales Manager
TaboolaStagiair communicatie en marketing
SterAls voorbeeld geeft Edelman dat iemand die al op de site van luchtvaartmaatschappij Continental is, ook nog eens een overlayscherm met advertenties van Continental te zien krijgt. Daar betaalt Continental zelf per klik voor.
Edelman zegt Google al in februari te hebben ingelicht, maar er is vooralsnog nog niets aan gedaan. Google heeft ook nog niet gereageerd.
Bron: Webwereld.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu