Overslaan en naar de inhoud gaan

'Nieuwe prijzenslag supermarkten'

De consument kan komend jaar een nieuwe prijzenoorlog in de supermarkt verwachten.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat voorspelt supermarktdeskundige Jan Willem Grievink in het Nederlands Dagblad. Hij ziet Albert Heijn weer als aanjager van een nieuwe ronde prijsverlagingen. AH raakte dankzij de prijzenoorlog van de afgelopen vier jaar het imago van duurste supermarkt kwijt, maar is bezorgd dat dit imago terugkomt.

Ook speelt volgens Grievink een rol dat dit jaar vijfhonderd winkels van eigenaar zijn veranderd, tien procent van het totaal. Deze winkels willen zich profileren, zo voorspelt Grievink. Bovendien hebben de supermarkten last van duurdere grondstoffen: zuivel, olie en graan. Daardoor moeten hun prijzen omhoog en dat zullen ze met verlagingen willen compenseren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in