Overslaan en naar de inhoud gaan

Premium content = hogere impact reclame!

Maar wat is nou premium content? En nog belangrijker, wat is de invloed van premium content op jouw reclame?
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Toen de laatste tv-nieuwtjes weer werden besproken bij het koffiezetapparaat moest ik snel weglopen om geen ‘spoilers’ te horen van mijn favoriete programma’s. Mijn interesse gaat voornamelijk uit naar programma’s met een psychologisch thema zoals de Anorexia Eetclub of Sophie in de Kreukels. Dit is wat mij betreft dan ook echt ‘premium content’.

De invloed van programmawaardering op communicatiedoelstellingen

Het waarderingspanel van NPO geeft dagelijks inzicht in hoe televisieprogramma’s geëvalueerd worden op uitzendingsniveau. Dat is niet alleen interessant voor de programmamaker, maar ook voor jouw bedrijf. Bij Ster hebben we in samenwerking met de NPO, onderzoeksbureau SAMR en Neurensics verschillende studies gedaan naar de waardering van programma’s en de invloed daarvan op de reclame die er omheen te zien is. De resultaten zijn duidelijk, premium content heeft een enorm positief effect op de impact van reclame.

Zo blijkt dat een hoge waardering van tv-programma’s niet alleen zorgt voor een hogere likeability van de reclame die erna te zien is, maar veel belangrijker en interessanter nog is het positieve effect op koopintentie. Hoe hoger de waardering van het programma, hoe hoger de koopintentie voor het product dat voor of na het programma in reclame te zien is. Gemiddeld stijgt de koopintentie met 13% wanneer de waardering van een programma met een tiende punt stijgt. Naast dat een specifiek programma invloed kan hebben op de impact van jouw reclame, heeft ook de algemene context van een zender dat. Dit kwam naar voren in ons onderzoek met Neurencics waar bleek dat het jarenlange contact van de tv-kijker met de kwaliteitsprogramma’s van de publieke omroep leidt tot een consequent positieve impact op een reclame die in een ‘publieke omgeving’ wordt uitgezonden.

koop intentie

Creativiteit blijft belangrijk

Bovenstaande conclusies betekenen natuurlijk niet dat je enkel rekening moet houden met de context waarin jouw reclame uitgezonden wordt. Wanneer je als bedrijf reclame inzet om je doelen te bereiken weet je als geen ander dat je dat er veel factoren een invloed hebben op het succes van je campagne. De keuze van je doelgroep, je media-inzet en wat je concurrenten doen zijn belangrijke factoren. De creatie zelf moet daarbij zeker niet vergeten worden, de kwaliteit hiervan is van cruciaal belang op succes. Omdat wij willen dat alle klanten succesvolle campagnes draaien maken we het bij Ster mogelijk om deze kwaliteit te pre-testen en denken we graag mee over je strategische keuzes. Kijk maar eens op ster.nl voor meer informatie.

Wat is premium content?

Of je nu inspiratie zoekt voor een avondje tv kijken of op zoek bent naar de beste programma’s om jouw reclame bij te tonen, NPO biedt genoeg. De twintig best gewaardeerde televisieprogramma’s van NPO scoren namelijk zeer mooie rapportcijfers.

MAP (GFK), 1 oktober – 18 november 2018, 6+
MAP (GFK), 1 oktober – 18 november 2018, 6+

Zelf plof ik vanavond lekker op de bank met Boer zoekt Vrouw, zodat ik ook weer mee kan kletsen bij het koffiezetapparaat. Ben benieuwd of ik jouw bedrijf ervoor of erna zie verschijnen!

Wil je de Ster-onderzoeksuitgave ‘Waardering werkt’ ontvangen of meer weten over adverteren bij NPO? Neem dan contact op met Patricia Sonius via patricia.sonius@ster.nl of kijk voor meer info op ster.nl.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in