Bedrijven kunnen corporate blogs voor allerlei doeleinden inzetten:
- Kennisblog: (intern) kanaal voor het doorsluizen van kennis.
- Projectblog: ondersteunt medewerkers bij projectwerkzaamheden (discussieforum, kennisdoorgeefluik).
- Serviceblog: geeft klanten aanvullende informatie over producten.
- Klantenblog: helpt bij het onderhouden van klantcontacten en bijvoorbeeld bij het opbouwen van community’s rond producten.
- Productblog: sterk wervende blog rond een product.
- CEO-blog: kanaal waarmee de bedrijfsleiding rechtstreeks consumenten kan aanspreken, over strategische en branchekwesties.
- Medewerkerblog: biedt medewerkers de kans om hun eigen kijk op zaken te geven.
- Campagneblog: ter tijdelijke ondersteuning van pr-campagnes.
- Crisisblog: ondersteunt de bedrijfscommunicatie in crisissituaties, bijvoorbeeld bij terughaalacties.
Pas op: bloggen vereist wel enig schrijftalent. De populairste blogs zijn niet voor niets van journalisten en andere beroepsschrijvers.
Bron: Absatzwirtschaft

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu