Op het nieuwe kanaal NISMO.tv (live vanaf 21 maart) worden opnames vertoond van de verrichtingen van Nissan’s motorsportteam, zoals bij Blancpain Endurance, en LeMans.
Daarnaast kunnen kijkers een kijkje achter de schermen nemen, aldus Nissan. Daarnaast laat het merk videogamers strijden tegen de autocoureurs.
Youtube wordt daarbij als sponsor vermeld op de race-auto’s.
Nissan heeft hoge verwachtingen van dit nieuwe branded content-kanaal. Het automerk wil de motorsport democratiseren, zo zegt Darren Cox, Nissan’s global director: ‘Door dit soort samenwerkingsverbanden willen we Nissan het meest toegankelijke sportmerk maken.’
Het blijft niet alleen bij Nismo.tv. Dit jaar worden er nog meer Nissan YouTube-channels gelanceerd.
YouTube bereikt inmiddels 1 miljard unieke gebruikers per maand, dat is de helft van alle internetgebruikers wereldwijd.
Bron: Marketingweek

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu