Dat blijkt uit een gisteren bekend geworden discussiestuk van de Europese Commissie. De EC evalueert momenteel haar regels voor televisiereclame, wegens de opkomst van nieuwe technieken. Bepaalde kanalen gaan hun programma's bijvoorbeeld 'op aanvraag' verzenden naar abonnees.
Voor deze aangevraagde programma's zou bijvoorbeeld meer reclame toegestaan kunnen worden. Nu geldt nog een bepaalde limiet per uur. ‘De indruk is dat hoeveelheidslimieten weinig zin hebben bij diensten-op-aanvraag’, stelt de Europese Commissie.
De tijdslimieten zouden ook kunnen vervallen bij zenders die alleen maar teleshopping uitzenden, denkt de Commissie. Brussel bekijkt ook de regels voor reclameonderbrekingen tijdens programma's. De omroepen willen graag meer flexibiliteit, maar consumenten zijn daar niet zo erg voor. ‘Een optie is om in elk geval het verbod te handhaven op commerciële onderbrekingen tijdens religieuze uitzendingen and limieten te stellen aan andere programma's’, aldus de Commissie.
Brussel wil sluikreclame aanpakken
Als het aan de Europese Commissie ligt wordt sluikreclame aan banden gelegd. Bij het begin van een programma moet een lijstje te zien zijn…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu