Op de vraag wanneer je als adverteerder het beste je mannenmerk kunt promoten is maar één antwoord mogelijk: tijdens of rond de live-uitzending van een voetbalwedstrijd (volgens psychologen kijken mannen zo graag naar voetbal omdat ze dan hun emoties eens lekker de vrije loop kunnen laten). Goede tweede zijn andere sportuitzendingen, gevolgd door nieuws- en actualiteitenprogramma’s en actieseries en -films. Tot zover de bekende feiten. De trends? Documentaires en populair-wetenschappelijke programma’s, en voor wat betreft de jongere doelgroep (14 tot 29) ook comedies, inclusief cabaretachtige shows. Een verhaal apart zijn kijkcijferkanonnen als ‘Pimp my ride’, dat inmiddels de cultstatus heeft bereikt, en de mysteryserie ‘Lost’, die na Amerika nu ook Europa in zijn greep heeft.
Beste uitzendtijd voor mannenspotjes is de late avond. Na tien uur zitten er - in tegenstelling tot de rest van de dag en avond – meer mannen dan vrouwen voor de buis.
Mannen en hun tv-programma’s
Sport, nieuws en fictie zijn nog altijd de favoriete items voor tv-kijkende mannen. Maar documentaires, comedies en wetenschappelijke…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu