Toen waren er 80 tv-commercials en 198 radiocommercials die iets met 'Oranje' deden.
De bruto mediawaarde van alle uitgezonden commercials was eind mei al meer dan 20 miljoen euro (over de periode 30 april t/m 27 mei, zonder rekening te houden met kortingen of pakketten). Heineken en de Nederlandse Energie Maatschappij zijn de grootste EK-adverteerders tot nu toe, aldus Adfact. Beiden besteedden 2,6 miljoen euro. Daarna volgen C1000 met 2,1 miljoen euro, Staatloterij met 1,7 miljoen euro en Telegraaf met 1,1 miljoen.
Aan tv-commercials die inhaken op het voetbalevenement werd 18,9 miljoen euro besteed. Dat is bijna 6 pct van de totale bestedingen aan tv-reclames in die periode. Aan radiocommercials werd 3 miljoen euro besteed. Dat is 6 pct van de totale bestedingen aan radiocommercials in die periode. Bij tv is het budget redelijk verdeeld. Bij radio is er een enorme toename in week 21: in die week werd ruim 1,6 miljoen euro aan mediawaarde geregistreerd. Dat is 11 pct van de totale radiobestedingen in die week.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu