Overslaan en naar de inhoud gaan

HH Global: sociale verantwoordelijkheid steeds belangrijker

Ook in marketing en communicatie speelt duurzaamheid een steeds grotere rol. HH Global legt uit waarom bedrijven aan zet zijn.
PostNL

Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. Om de favoriete bezorger te zijn, maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk. We vernieuwen door moderne logistiek en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Wij geloven in de kracht van de brievenbus en verbinden verzenders en ontvangers met effectieve communicatie- en bezorgoplossingen. Zo krijgt elke boodschap de impact en aandacht die ze verdient.

HH Global: sociale verantwoordelijkheid steeds belangrijker
HH Global: sociale verantwoordelijkheid steeds belangrijker

Kevin Dunckley is Chief Sustainability & Innovation Officer bij HH Global en duidelijk een man met een missie. “Wij doen er alles aan om duurzaam te ondernemen en dat verwachten we ook van onze partners. En zij van ons! Vijf jaar geleden vroegen wij nog aan een klant of ze misschien gebruik wilden maken van gerecycled papier. Maar nu eisen ze duurzame opties en keuzes. Klanten willen tegenwoordig weten waar iets geproduceerd wordt, hoe, door wie en met welke materialen. De wereld is volledig veranderd op dat gebied.”

Duurzaamheid loont

“Een van onze klanten is Unilever. Duurzaamheid zit echt in hun DNA. In de productie van verpakkingen en reclamemateriaal verwachten ze een minimale hoeveelheid plastic, geen pvc’s en recyclebare materialen. Want ook zij zien dat consumenten steeds vaker groene producten kiezen. Ben & Jerry’s is daarvan een mooi voorbeeld.” En daarin zit meteen een belangrijke les, vindt Kevin: “Bedrijven zijn vaak bang dat duurzaamheid extra geld kost. Dat is niet zo. Je wint enerzijds de voorkeur van de consument. En anderzijds kun je door de keuze voor bijvoorbeeld lichter of minder verpakkingsmateriaal, besparen op productie- en transportkosten. Zo verminder je meteen je CO2-uitstoot.”

Investeren in vooruitgang

“Juist omdat klanten steeds meer kiezen voor merken die bijdragen aan een betere wereld, zullen merken die niets doen op termijn verdwijnen. Dat zien de grote financiers ook. Zij verwachten daarom een goed ESG1-plan van de bedrijven waar ze in investeren. Omdat ze weten dat de organisaties die er niets aan doen over tien jaar niet meer bestaan. Zo verwachten twee kanten meer duurzaamheid van je als bedrijf: je klanten én je financiers.

De trend is sociaal

Op dit moment is er duidelijk een verbreding van het duurzaamheidsbeleid bij bedrijven, ziet Kevin: “Eerst lag de focus vooral op het milieu en het gebruik van duurzame materialen. Dat is nu aan het verbreden naar sociale betrokkenheid. We werken steeds vaker met bedrijven waar vrouwen aan het roer staan of mensen met een andere etnische achtergrond. Ook is er bij veel bedrijven een groeiende rol voor mensen met een beperking. Het bestuur van een organisatie en wie er werken zijn dus steeds belangrijker.”

Innovatie is essentieel

Er zijn allerlei innovaties gaande op het gebied van duurzaamheid, vertelt Kevin: “Wij hebben bijvoorbeeld een speciaal dashboard ontwikkeld waarop je precies kunt zien wat de impact is van je campagne. En dan niet in abstracte getallen, maar concreet: hoeveel voetbalvelden bos of olympische zwembaden water je bespaart. Bedrijven zetten die inzichten in in hun verhaal naar buiten. Bovendien zie je zo heel snel waar je tekort schiet.” Maar ook productinnovaties blijven belangrijk: “Zo werkt papierfabriek Crown Van Gelder aan papier dat deels is gemaakt van suikerbietenpulp. Een mooi en duurzaam alternatief.”

Duurzame direct mail met impact

Als specialist op het gebied van marketing weet men bij HH Global hoe effectief de inzet van direct mail is. Kevin: “Een papieren mailing is niet per se meer of minder duurzaam dan een digitale. Dat hang van heel veel factoren af. Qua effectiviteit zien wij dat vooral de combinatie digitaal en fysiek goed werkt. Zeker nu mensen veel thuis zitten is de impact van een fysieke mailing enorm. Een mailing blijft vaak in huis liggen en wordt zo door anderen gelezen. Daar ligt meteen een hele grote kans voor je duurzame verhaal: plaats op het papier een QR-code waardoor mensen op hun mobieltje zien waar het papier geproduceerd is en met welke impact op het milieu. Zo verhoog je de betrokkenheid van je klanten bij je merk.”

Benieuwd hoe je groener kunt communiceren?

Bekijk dit magazine van PostNL vol inspiratie en duurzame oplossingen.


1ESG = Environmental, social & (corporate) governance. Verwijst naar de drie centrale factoren bij het meten van de duurzaamheid en maatschappelijke impact van een bedrijf.

Over HH Global

HH Global is een wereldwijd opererend bedrijf en biedt oplossingen voor de outsourcing van creatieve producties voor merken in meer dan 50 landen. Ze detacheren, adviseren en zijn gespecialiseerd in totaaloplossingen met betrekking tot drukwerk, verpakkingen en vormgeving. Onder hun klanten horen bedrijven als Unilever, Google en Bayer. Bij HH Global werken 3.330 mensen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

PostNL

Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Al ruim 220 jaar bezorgen we bijzondere momenten. Om de favoriete bezorger te zijn, maken we het onze klanten zo gemakkelijk mogelijk. We vernieuwen door moderne logistiek en communicatiekanalen te combineren. Elke dag kijken we hoe het beter kan. Wij geloven in de kracht van de brievenbus en verbinden verzenders en ontvangers met effectieve communicatie- en bezorgoplossingen. Zo krijgt elke boodschap de impact en aandacht die ze verdient.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in