Wandelen draagt bij aan een vitaler leven. a.s.r. vindt het belangrijk om een gezonde leefstijl te stimuleren en Nederland in beweging te brengen. Daarom is de verzekeraar partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland en hoofdsponsor van de Avond4daagse.
Rond de Avond4daagse wilde a.s.r. die betrokkenheid zichtbaar maken met lokale activaties, onder meer in Huis-aan-Huiskranten en met Out-of-Home-borden langs de weg. Met succes: onderzoek van DVJ Insights laat zien dat de activaties niet alleen positief zijn ontvangen, maar ook bijdragen aan merkoverweging en reputatie.
In Huis-aan-Huiskranten in verschillende gemeenten verschenen advertenties, steeds met een lokale boodschap als: “Heel veel wandelplezier Amsterdam” of “Heel veel wandelplezier Wijchen”, en met een verwijzing naar asr.nl/aandewandel. Zo sloot de boodschap naadloos aan bij de Avond4daagse in elke regio. Mediabureau Media Reverse verzorgde de media-inkoop, de plaatsing van advertenties verliep via HYPR, de centrale verkooporganisatie voor Huis-aan-Huiskranten en lokale websites.
Effect op merk en reputatie
Uit het onderzoek blijkt dat de campagne a.s.r. sterker op de kaart heeft gezet. De advertenties sloten goed aan bij de toon en uitstraling van de Huis-aan-Huiskranten en werden door lezers ervaren als leuk, relevant en passend bij het moment.
Daarnaast had de lokale activatie, in de vorm van onder meer de advertenties in Huis-aan-Huiskranten, flyers bij de Avond4daagse en borden aan de weg, een duidelijke impact op merkoverweging. De lokale inzet versterkt het imago van a.s.r. als een eerlijke en maatschappelijk verantwoorde verzekeraar. Vooral op het aspect ‘eerlijkheid’ (45%, ten opzichte van 37% bij de pre-meting) droeg de activatie bij aan een sterkere duurzame reputatie.
Lokale verdieping op nationale schaal
Voor HYPR onderstreept dit de kracht van Huis-aan-Huiskranten, ook in combinatie met andere lokale activaties. HYPR vertegenwoordigt 562 titels die goed zijn voor wekelijks 7,5 miljoen kranten in de brievenbus. 11 miljoen Nederlanders (72 procent) lezen weleens een Huis-aan-Huiskrant; een medium dat dus niet alleen lokaal en relevant is, maar ook massaal wordt gelezen.
De case van a.s.r. laat zien hoe landelijke sponsoring, zoals de Avond4daagse, kan worden verdiept met lokale zichtbaarheid. Waar landelijke media vooral bereik bieden, voegt lokale activatie een dimensie van nabijheid en herkenning toe. Juist bij een evenement dat in de haarvaten van de lokale gemeenschap zit, blijkt dit effectief.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu