Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe a.s.r. landelijke sponsoring lokaal laat landen

De verzekeraar versterkte met lokale activaties rond de Avond4daagse zijn positie als merk dat oog heeft voor vitaliteit en duurzaamheid.
HYPR Media

HYPR vertegenwoordigt het grootste lokale massamedium van Nederland en is het one-stop-shop platform dat landelijke adverteerders en bureaus snelheid en gemak biedt als het gaat om het adverteren in huis-aan-huiskranten, lokale nieuwssites en -apps. HYPR is opgericht door tien grote uitgevers van lokale media en kent de weg in de complexe wereld van lokale media en hyperlocal advertsing. HYPR faciliteert en ontzorgt bij het opstellen van mediaplannen waar lokale media een rol in spelen.”

asr

Wandelen draagt bij aan een vitaler leven. a.s.r. vindt het belangrijk om een gezonde leefstijl te stimuleren en Nederland in beweging te brengen. Daarom is de verzekeraar partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland en hoofdsponsor van de Avond4daagse.

Rond de Avond4daagse wilde a.s.r. die betrokkenheid zichtbaar maken met lokale activaties, onder meer in Huis-aan-Huiskranten en met Out-of-Home-borden langs de weg. Met succes: onderzoek van DVJ Insights laat zien dat de activaties niet alleen positief zijn ontvangen, maar ook bijdragen aan merkoverweging en reputatie.

In Huis-aan-Huiskranten in verschillende gemeenten verschenen advertenties, steeds met een lokale boodschap als: “Heel veel wandelplezier Amsterdam” of “Heel veel wandelplezier Wijchen”, en met een verwijzing naar asr.nl/aandewandel. Zo sloot de boodschap naadloos aan bij de Avond4daagse in elke regio. Mediabureau Media Reverse verzorgde de media-inkoop, de plaatsing van advertenties verliep via HYPR, de centrale verkooporganisatie voor Huis-aan-Huiskranten en lokale websites.

Effect op merk en reputatie
Uit het onderzoek blijkt dat de campagne a.s.r. sterker op de kaart heeft gezet. De advertenties sloten goed aan bij de toon en uitstraling van de Huis-aan-Huiskranten en werden door lezers ervaren als leuk, relevant en passend bij het moment.

Daarnaast had de lokale activatie, in de vorm van onder meer de advertenties in Huis-aan-Huiskranten, flyers bij de Avond4daagse en borden aan de weg, een duidelijke impact op merkoverweging. De lokale inzet versterkt het imago van a.s.r. als een eerlijke en maatschappelijk verantwoorde verzekeraar. Vooral op het aspect ‘eerlijkheid’ (45%, ten opzichte van 37% bij de pre-meting) droeg de activatie bij aan een sterkere duurzame reputatie.

Lokale verdieping op nationale schaal
Voor HYPR onderstreept dit de kracht van Huis-aan-Huiskranten, ook in combinatie met andere lokale activaties. HYPR vertegenwoordigt 562 titels die goed zijn voor wekelijks 7,5 miljoen kranten in de brievenbus. 11 miljoen Nederlanders (72 procent) lezen weleens een Huis-aan-Huiskrant; een medium dat dus niet alleen lokaal en relevant is, maar ook massaal wordt gelezen.

De case van a.s.r. laat zien hoe landelijke sponsoring, zoals de Avond4daagse, kan worden verdiept met lokale zichtbaarheid. Waar landelijke media vooral bereik bieden, voegt lokale activatie een dimensie van nabijheid en herkenning toe. Juist bij een evenement dat in de haarvaten van de lokale gemeenschap zit, blijkt dit effectief.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

HYPR Media

HYPR vertegenwoordigt het grootste lokale massamedium van Nederland en is het one-stop-shop platform dat landelijke adverteerders en bureaus snelheid en gemak biedt als het gaat om het adverteren in huis-aan-huiskranten, lokale nieuwssites en -apps. HYPR is opgericht door tien grote uitgevers van lokale media en kent de weg in de complexe wereld van lokale media en hyperlocal advertsing. HYPR faciliteert en ontzorgt bij het opstellen van mediaplannen waar lokale media een rol in spelen.”

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in