Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe kies je het perfecte marketingbureau voor jouw bedrijf?

Het kiezen van het perfecte marketingbureau kan een spannende en belangrijke stap zijn in het stimuleren van het succes van je onderneming.
LEQUAL

Van webshop tot bedrijfswebsite, overal moet verkeer opkomen. Echter kan dit een lastig en intensief proces zijn wanneer er geen professional wordt ingeschakeld. LEQUAL biedt een breed scala aan online marketingdiensten als SEO, SEA, conversieoptimalisatie en videomarketing Daarbij staan wij voor transparantie en eerlijkheid. Wij geloven daarom ook in “samen werken is samen groeien”.

Hoe kies je het perfecte marketingbureau voor jouw bedrijf?
Hoe kies je het perfecte marketingbureau voor jouw bedrijf?

Of je nu een kickstart nodig hebt, of gewoon vastloopt en wat hulp nodig hebt, een goed marketingbureau kan het verschil maken. Maar hoe kies je het perfecte marketingbureau voor jouw bedrijf? In dit artikel helpen we je hierbij.

Onderzoek verschillende marketingbureaus

Het fijne van onze digitale wereld is het volgende: je kunt samenwerken met mensen uit het hele land! Zo kun je kiezen voor een marketing bureau in Eindhoven of in Groningen! Google eens naar de beste marketingbureaus en onderzoek verschillende bureau’s. Kijk hierbij naar Google-reviews, maar ook naar de opdrachtgevers. Is er een bureau wat zich specialiseert in jouw branche, bijvoorbeeld wijn? Dit is dan een betere match dan een agency die zich enkel focust op bedrijven in de zorgbranche.

Specialisaties?

Vraag jezelf af van welke diensten je gebruik wil maken. Er zijn marketingbureaus die het volle pakket aanbieden, van copywriting tot SEA en van branding tot social media marketing. Dit kan voor velen een fijne keuze zijn, omdat je altijd bij dezelfde mensen kunt aankloppen. Je kunt er ook voor kiezen om een bureau te benaderen dat zich specialiseert in bepaalde diensten. Ben jij bijvoorbeeld enkel op zoek naar SEO-diensten? Dan kun je op zoek naar een agency die zich enkel daar op focust. In dit geval kun je uitgaan van enorm veel kennis en ervaring op het gebied van zoekmachine optimalisatie. 

Kritische kennismaking

Heb je een aantal marketingbureaus in gedachten? Plan dan met alle bureaus een kennismakingsgesprek in. Het is belangrijk om voorbereid dit gesprek in te gaan en kritische vragen te stellen. Vraag bijvoorbeeld naar hun aanpak, strategieën en communicatieproces. Ook kun je vragen of zij de resultaten van andere opdrachtgevers met je willen delen. Werkt hun aanpak wel? En is de groei minimaal of exponentieel? 

Budget

Wij gaan je niet voor de gek houden, het uitbesteden van bepaalde marketingdiensten kost nogal wat geld. Het is daarom ook belangrijk om tijdens je kennismakingsgesprek te vragen naar de gemiddelde prijs voor een bepaalde dienst. Zo kun je de prijzen tussen de bureaus vergelijken en bedenken wat past bij jouw budget.

Het inhuren van een marketingbureau zoals Happy Horizon en het uitbesteden van bepaalde diensten is een erg slim idee. De specialisten staan voor jou klaar en hebben hetzelfde doel voor ogen als jij hebt: jouw bedrijf laten groeien!

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

LEQUAL

Van webshop tot bedrijfswebsite, overal moet verkeer opkomen. Echter kan dit een lastig en intensief proces zijn wanneer er geen professional wordt ingeschakeld. LEQUAL biedt een breed scala aan online marketingdiensten als SEO, SEA, conversieoptimalisatie en videomarketing Daarbij staan wij voor transparantie en eerlijkheid. Wij geloven daarom ook in “samen werken is samen groeien”.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in