‘Gewoon’ thuis voor de buis zitten is een uitstervend fenomeen. Interactieve tv is in opkomst, waardoor reclameboodschappen naar believen kunnen worden overgeslagen dan wel op een dieper niveau worden bekeken, mensen kijken steeds vaker buitenshuis en – misschien wel de belangrijkste verandering – ze doen aan media multi-tasking. Dat alles heeft zijn weerslag op de manier waarop de impact van commercials wordt gemeten. Het traditionele (en dure!) TV Audience Measurement (TVAM), gebaseerd op kijkerspanels die thuis hun eigen kijkgedrag registreren, voldoet niet meer. De toekomst is aan een nieuw meetinstrument, de Portabele People Meter (PPM), waarmee de mediaconsumptie op elke gewenste plaats kan worden geregistreerd. Maar dat apparaatje is maar net op de markt, en er wordt nog volop aan gesleuteld. Bovendien is het, voorlopig althans, minstens zo duur als TVAM. Nog even afwachten dus maar.
Kijkersonderzoek verandert
Televisie is nog altijd een van de belangrijkste reclamemedia, en kijkersonderzoek vormt dus ook een prominente kennisbron voor marketeers.…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu