We vroegen: welke media heb je deze week het meeste bekeken/beluisterd/gelezen/geraadpleegd?
Internet is verreweg het meest geraadpleegd met 58 procent
- Opvallend is ook de afstand en de percentages van de nummer 2 (televisie 18 procent) en nummer 3 (krant 14 procent). Verschilt je kijk/luister/leesgedrag met een half jaar geleden?
- De helft van de marketeers past zijn media gedrag aan (51 procent)
- Meer en minder print-lezers heffen elkaar op
- Televisie kijken neemt af met 18 procent
- Internetten neemt toe met 34 procent In welke media komt je merk het meeste voorbij als het gaat om advertising?
- De marketeers zetten internetadvertising als meest gebruikte instrument in (43 procent) Wie scant je merk in de verschillende media?
- Meerderheid van de marketeers (54 procent) scant zelf het merk in de verschillende media
- Bijna een kwart van de marketeers (23 procent) scant niet wat in de media gebeurt met zijn/haar merk Is de algemene balans van hetgeen de afgelopen 6 maanden over je merk gepubliceerd is in de media positief of negatief?
- Meer dan de helft heeft een positieve balans qua media aandacht (54 procent)
- Groot deel is neutraal (42 procent) Een opvallende opmerking van een marketeer: ‘De crisis heeft in ieder geval als voordeel dat media veel klantvriendelijker zijn, meer open staan voor communicatie.’ Algemene conclusies:
- Internet-advertising/publiciteit is door de lage drempel/instapkosten en grote beschikbaarheid het meest gebruikt
- Televisie krijgt een steeds mindere rol en verliest zwaar terrein door internet
- Niet alle marketeers zien het belang van scannen van hun merk in de media

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu