Overslaan en naar de inhoud gaan

'Mobiele adverteerdersmarkt moet transparanter'

Online reclametechnologiebureau Adrime Weborama introduceert de ´Mobile Placement Tool´.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met deze tool wil het bureau meer helderheid verschaffen in het mobiele medialandschap. Voor veel adverteerders en mediabureaus is het vaak onduidelijk wat mogelijk is en of hun mobiele campagnes ook op andere platforms kunnen worden ingezet. Dit komt door de vele verschillende app specificaties, besturingssystemen en exploitanten. De nieuwe tool geeft eenvoudig het aanbod weer van apps en mobiele sites van grote Nederlandse exploitanten zoals onder andere TMG, Marktplaats media en Sanoma.

[PERSBERICHT] “Wij merken dat mobiel adverteren minder prioriteit krijgt, omdat het aanbod niet transparant is. Adverteerders haken daarom terecht af. Wij denken met onze nieuwe tool een oplossing te hebben gevonden om het mobiele medialandschap beter in kaart te brengen en daarmee mobiel adverteren laagdrempeliger te maken”, aldus CEO van Adrime Weborama, Nomkwazi Hooplot.

Inzicht in de mobiele advertentiemarkt Veel uitgevers hanteren andere specificaties voor mobile bannerformaten waardoor die sterk lijken te verschillen. Toch kan in veel gevallen hetzelfde formaat via meerdere apps en uitgevers ingezet worden. De Mobile Placement Tool maakt eenvoudig duidelijk welke formaten beschikbaar zijn bij de grote Nederlandse (mobiele) uitgevers en binnen welke apps de campagnes werken. Adrime Weborama toont onder andere het aanbod van: Sanoma, TMG, Marktplaats Media, MSN, Adfactor, Nakko media, Motomedia, Webads, Wegener, Semilo, Mocreate.

Op selecteert de gebruiker op formaat, uitgever of specifieke app. Vervolgens geeft de tool een overzicht van alternatieve apps en mobiele websites. “Als er bij de campagne budget over is, dan zie je eenvoudig waar de uiting nog meer kan worden getoond. Dat scheelt veel tijd en uitzoekwerk”, vervolgt Hooplot.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in