Met deze tool wil het bureau meer helderheid verschaffen in het mobiele medialandschap. Voor veel adverteerders en mediabureaus is het vaak onduidelijk wat mogelijk is en of hun mobiele campagnes ook op andere platforms kunnen worden ingezet. Dit komt door de vele verschillende app specificaties, besturingssystemen en exploitanten. De nieuwe tool geeft eenvoudig het aanbod weer van apps en mobiele sites van grote Nederlandse exploitanten zoals onder andere TMG, Marktplaats media en Sanoma.
[PERSBERICHT] “Wij merken dat mobiel adverteren minder prioriteit krijgt, omdat het aanbod niet transparant is. Adverteerders haken daarom terecht af. Wij denken met onze nieuwe tool een oplossing te hebben gevonden om het mobiele medialandschap beter in kaart te brengen en daarmee mobiel adverteren laagdrempeliger te maken”, aldus CEO van Adrime Weborama, Nomkwazi Hooplot.
Inzicht in de mobiele advertentiemarkt Veel uitgevers hanteren andere specificaties voor mobile bannerformaten waardoor die sterk lijken te verschillen. Toch kan in veel gevallen hetzelfde formaat via meerdere apps en uitgevers ingezet worden. De Mobile Placement Tool maakt eenvoudig duidelijk welke formaten beschikbaar zijn bij de grote Nederlandse (mobiele) uitgevers en binnen welke apps de campagnes werken. Adrime Weborama toont onder andere het aanbod van: Sanoma, TMG, Marktplaats Media, MSN, Adfactor, Nakko media, Motomedia, Webads, Wegener, Semilo, Mocreate.
Op mpt.adrime.nl selecteert de gebruiker op formaat, uitgever of specifieke app. Vervolgens geeft de tool een overzicht van alternatieve apps en mobiele websites. “Als er bij de campagne budget over is, dan zie je eenvoudig waar de uiting nog meer kan worden getoond. Dat scheelt veel tijd en uitzoekwerk”, vervolgt Hooplot.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu