Het verkoopgeheim van Air Mauritius? Mauritius!

Wat is bijna net zo mooi als een paradijselijk eiland? Plaatjes van dat eiland! Een banner met een hagelwit strand erop bijvoorbeeld

Mauritius
Amsterdam Airport Schiphol

Wijvende palmen boven een azuurblauwe zee. Ongerepte natuur die eindigt op een hagelwit zandstrand… O, hoe wonderschoon is Mauritius! Waarschijnlijk heb je al vijf keer naar de foto hieronder gekeken. Een plaatje zegt toch echt meer dan duizend woorden. Precies om die reden koos Air Mauritius voor een beeldcampagne op Schiphol, met daarin een hoofdrol voor – je raadt het al – Mauritius.

Sinds dit voorjaar vliegt Air Mauritius twee keer per week non-stop tussen Schiphol en Seewoosagur Ramgoolam International Airport, de internationale luchthaven van het eiland. In juli en augustus zelfs drie keer per week. Als toetreder op de Nederlandse markt wil de maatschappij bekendheid krijgen: zowel bij het Nederlandse als een internationaal publiek. Air Mauritius startte daarom een campagne op Schiphol.

Samenwerking met KLM

In Europa heeft Air Mauritius al voet aan de grond in Frankrijk. Om een bredere doelgroep te bereiken, is de maatschappij een code share-samenwerking aangegaan met KLM. Beide maatschappijen nemen om het halve jaar de vluchten voor hun rekening. Nederlandse reizigers kunnen nu non-stop naar het eiland vliegen, internationale passagiers profiteren van de vele overstapmogelijkheden op Schiphol.

Waarom hebben jullie op Schiphol geadverteerd?

‘We willen Air Mauritius onder de aandacht brengen van een grote groep reislustige mensen’, aldus Linda Morais, verantwoordelijk voor sales en passenger relations bij Air Mauritius. Linda: ‘Schiphol is daarvoor natuurlijk de perfecte plek. Niet alleen Nederlanders beginnen en eindigen hun reis daar; ook reizen er veel internationale passagiers vía Schiphol.’

Hebben jullie een specifieke aanpak gekozen?

‘We hebben voor deze campagne een duidelijke keuze gemaakt. We hebben vooral de schoonheid van Mauritius getoond. Dat is immers de reden waarom je er naartoe vliegt’. Op het gigantische Astrovision-scherm, een banner en de digitale schermen wilden we laten zien dat Mauritius ook een heel mooie bestemming is voor bijvoorbeeld natuur- en sportliefhebbers.’

Ben je tevreden met het resultaat?

‘Voor een eerste kennismaking met Mauritius en ons merk, is deze campagne erg zinvol. Ik kan natuurlijk geen harde relatie leggen, maar de traffic op onze website is enorm toegenomen. Ook krijg ik een hoop leuke reacties van collega-airlines en kennissen die de schermen hebben gezien. Dat geeft wel een kick!’

Hoe verliep het contact met Schiphol Media?

‘Dat ging allemaal erg prettig. Binnen onze doelgroep wilde ik nog een extra focus aanbrengen, door passagiers van en naar bestemmingen in Azië en het Midden-Oosten te laten kennismaken met Air Mauritus. Hun accountmanager Merijn Schildkamp adviseerde me te adverteren op de G-pier, waar veel vluchten richting die bestemmingen vertrekken en aankomen.’

En? Krijgen we komende winter nog meer beelden om bij weg te dromen?

KLM verzorgt de vluchten tijdens de winter. Ik verwacht dat zij de bestemming ook aandacht geven. Nu we meer naamsbekendheid krijgen, wil ik volgend jaar meer vertellen over ons product. Over onze nieuwe Air Airbussen A350 bijvoorbeeld. Of dat je Air Mauritius prachtig kunt combineren met andere bestemmingen. Denk aan Zuid-Afrika of Réunion, ten westen ligt van Mauritius. Ons doel is om vluchten vol te krijgen. Daar heeft deze campagne zeker aan bijgedragen.’

Schiphol Amsterdam Airport
Schiphol Amsterdam Airport Schiphol Media
Amstedam Airport Schiphol
Mauritius Schiphol Media

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.