Dit zijn alle AMMA 2018 winnaars

McDonald's is merk van het jaar.

Menno Ridderhof

De elf winnaars werden vanavond bekendgemaakt in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.

Dit zijn de winnaars:

Merk van het jaar: McDonalds (always open for good times) - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay

Genomineerd:
Doritos - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
 

Media-exploitant van het jaar: Exterion Media

Genomineerd:
BrandDeli
Wayne Parker Kent


Mediabureau van het jaar: PHD

Genomineerd:
M2Media
MediaCom


YIM Mediatalent van het jaar:  Lotte Hillen - UM

Genomineerd:
Bart Delwig - Social Inc
Nancy Faber - Omnicom Media Group


Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar): Rick Vriesema - Exterion Media

Genomineerd:
Maarten Rooduijn - JCDecaux
Marco Gijsen - BrandDeli
Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision
 

Beste engagementstrategie: Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab

Genomineerd:
Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras
Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film
 


Beste gebruik van een medium: Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht  - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton Strategies

Genomineerd: The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Beste mediaperformance: Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree

Genomineerd:
Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz


Beste media-innovatie: Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive

Genomineerd:
C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Hans du Chatinier-prijs (onderzoek): Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media

Genomineerd:
VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands


Beste mediastrategie: Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa

Genomineerd:
Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake -  Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie