Dit zijn alle AMMA 2018 winnaars

McDonald's is merk van het jaar.

  • Media
  • 17 May 2018
  • Maarten Hafkamp
Menno Ridderhof

De elf winnaars werden vanavond bekendgemaakt in Theater Amsterdam met het thema ‘The Magic of Media’.

Dit zijn de winnaars:

Merk van het jaar: McDonalds (always open for good times) - OMD, TBWA, DDB, Tribal, HKS, Databay

Genomineerd:
Doritos - PepsiCo, OMD, Fitzroy & Divimove
ING, voor wie vooruit wil - Mindshare, Greenhouse Group, JWT Amsterdam
 

Media-exploitant van het jaar: Exterion Media

Genomineerd:
BrandDeli
Wayne Parker Kent


Mediabureau van het jaar: PHD

Genomineerd:
M2Media
MediaCom


YIM Mediatalent van het jaar:  Lotte Hillen - UM

Genomineerd:
Bart Delwig - Social Inc
Nancy Faber - Omnicom Media Group


Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar): Rick Vriesema - Exterion Media

Genomineerd:
Maarten Rooduijn - JCDecaux
Marco Gijsen - BrandDeli
Mascha Colmans - de Graaf - Jean Mineur Mediavision
 

Beste engagementstrategie: Tele2 Super-Super-Super-Selfie - Dentsu Aegis Network, iProspect, INDIE, Code D'azur, MEC, Storyboard, The Story Lab

Genomineerd:
Bavaria #CARNAVALVRIJ - Mindshare, Blue Mango Interactive, Fama Volat, Blauw Gras
Intertoys Topper of Mind dankzij Testpiet en haar Testpiet Topper - UM, UM Studios, BrandDeli, Viacom International, Media Networks, NL Film
 


Beste gebruik van een medium: Hoe vlogger Evert_45 verhalen uit de oorlog tot leven bracht  - KPN, Mindshare, N=5, A Bigger Circle, Hill+Knowlton Strategies

Genomineerd: The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Beste mediaperformance: Microsoft Surface Book – Turn passion into possible - Carat, The Story Lab, Amnet, iProspect, Isobar, Dare Creative, Ganda, Second Degree

Genomineerd:
Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive
Sigma S2U Allure – Klaar voor de komende 10 jaar - Dentsu Aegis Network, Vizeum, Havas Lemz


Beste media-innovatie: Ford dynamic video, een Europese media first - Mindshare, Blue Mango Interactive

Genomineerd:
C&A Christmas Collection Campaign - Carat, Isobar, Posterscope, NEAR
NRC Branded Content rekent af op leesduur middels quality view - NRC Media
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker Cheesecake - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake


Hans du Chatinier-prijs (onderzoek): Outdoor Ad Impact Forecaster - MeMo², Exterion Media

Genomineerd:
VideoVision video viewtime verklaard door neuroscience en AI - Mediabrands Netherlands


Beste mediastrategie: Mens, wat ben je mooi als je probeert - Menzis, Mindshare, DDB, Sanoma/Talpa

Genomineerd:
Hoe Philadelphia de cheesecakemarkt veroverde met #MijnPhiladelphiaCheesecake -  Carat, The StoryLab, Adfactor, iProspect, Zipper
The Green Gallery Green Screen Ad Blocker - UM, UM Studios, IMA, Superhero Cheesecake
Zwitsal Babynamen App: Samen swipen naar de perfecte babynaam - Mindshare, Gravity

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie