Overslaan en naar de inhoud gaan

Wavemaker bureau, Qmusic exploitant en Kruidvat adverteerder van het jaar bij Amma Awards

De prijzen in 14 categorieën zijn donderdagavond in Lief Amsterdam uitgereikt.
amma
Het team van Wavemaker op het podium

De Annual Masters of Media, kortweg Amma's, zijn donderdagavond voor de 22ste keer uitgereikt. Plaats delict was dit jaar Lief Amsterdam, de presentatie lag in handen van Jan Jaap van der Wal. De awardshow was dit jaar ver van te voren uitverkocht, waar naast professionals van mediabureaus en -uitgeverijen ook opvallend veel reclamebureaus aanwezig waren. 

Net als op het VIA Legend Diner vorige week, werd ditmaal door Maiko Valentijn, voorzitter MWG, de intentie uitgesproken van een 'hechtere samenwerking' tussen MWG en VIA. De brancheclubs hinten duidelijk op een mogelijke fusie, daarover binnenkort ongetwijfeld meer.

MWG, organisator van de Amma's, noteerde dit jaar 156 inzendingen. Er waren in totaal 44 genomineerden in 14 categorieën.

Meer structuur

In vergelijking met voorgaande jaren hebben veel relatief kleine partijen een Amma gewonnen. Bovendien reikt de organisatie dit jaar geen goud, zilver en brons meer uit, maar gaat het terug naar 'De beste'. Tessa van de Starre, voorzitter Amma, zegt dat er dit jaar meer structuur is aangebracht. 'We werken nu met vier 'masterdomeinen' waarin de prijzen vallen. Die hebben we verdeeld in Master of data, Master of impact, Master of strategy en Master of industry.'

Bekijk hieronder de winnaars per domein.

Masters of Data

Beste mediaperformance    
Mindshare     
Laat jezelf weer gaan, erop uit doe je samen!

Beste gebruik van data en technologie      
EssenceMediacom    
De O van DCO opnieuw ingevuld

Beste research          
MeMo²          
Het ware media effect op supermarktbezoek ontrafeld: over de impact van realtime gedragsdata in effectonderzoek

Masters of Impact

Beste inzet van een medium
Airborne        
Eerste kidspodcast van AH; sluit je aan bij Expeditie Oceaan

Beste smart impact  
The Invaders 
Just Mental Health Hour

Beste media-innovatie        
Mindshare     
Eurojackpots Jackpot Amplifier: Zóóóveel efficiëntie!

Wissel AMMA van het Jaar  
Zigt    
Wie de boer niet kent; hoe je in tijden van crisis de regie pakt

Masters of Strategy

Beste content- en engagementstrategie    
Buutvrij         
Hoe Gasvrij Ben Jij?

Beste collaboration  
Dentsu
Expeditie Oceaan: een meeslepende en educatieve onderwaterreis voor jong en oud

Beste mediastrategie
Dentsu
Hoe het verlanglijstje van bol.com heeft bijgedragen aan de beste kerst ooit

Master of Industry

Media-exploitant van het jaar        
Qmusic Nederland    
Better with you: ons beste jaar ooit door consistente customer centricity

Bureau van het jaar  
Wavemaker   
Onze Cultuur van Positive Provocation leidt tot Positieve Impact

Adverteerder van het jaar   
Greenhouse, Initiative en Kruidvat  
Van prijsvechter naar hartendief

YIM Talent van het jaar       
Minke Kliphuis          
GroupM

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in