Overslaan en naar de inhoud gaan

Bindinc geeft mediasector inzicht in kijkgedrag op streamingdiensten

Bedrijf zegt als eerste iedere maand overzicht te bieden in kijkers, populariteit series op Nederlandse video-on-demand markt.
Branco Scherer, Bindinc
Branco Scherer, Bindinc
Branco Scherer, Bindinc
Branco Scherer, Bindinc

Bindinc verzamelt de  data uit een representatief panel van 4.000 Nederlanders en destilleert daaruit welke streamingdiensten het populairst zijn, welke content het meest wordt bekeken en het hoogst gewaardeerd, en wat de hoogste stijgers en dalers binnen de verschillende genres zijn.

Bovendien biedt VOD Insights, zoals Bindinc zijn service noemt, inzicht in demografische gegevens zoals leeftijd en geslacht van kijkers. Contentproducenten, omroepen en zenders, streamingplatforms en mediabureaus kunnen deze data gebruiken voor hun marktproposities en bereik van doelgroepen.

Launching partners

De launching partners die als eerste gebruikmaken van VOD Insights zijn productiebedrijf NewBe en Banijay Benelux, de thuishaven van verschillende contentproducenten zoals onder andere EndemolShine Nederland, SimpelZodiak, NL Film, Scenery en Southfields.

Volgens Branco Scherer, manager new business bij Bindinc is de streamingmarkt momenteel ‘een soort black box waar er geen zicht is op wie wat kijkt en bij welke streamer.

Scherer: ‘Met onze nieuwe dienst brengen wij voor het eerst het hele streaminglandschap en het kijkgedrag haarscherp in beeld.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in