Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe zorg je ervoor dat advertenties het topsegment bereiken?

Het succes van de samenwerking tussen Audi en Schiphol VIP Centre.
Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

audi en schiphol samenwerking
audi en schiphol samenwerking

Een merk onder de aandacht brengen van CEO’s, ministers, internationale sterren en leden van het koningshuis: dat doen Audi en Schiphol door de meest exclusieve ervaring te bieden.

Op de vliegvelden van Schiphol lopen iedere dag honderdduizenden passagiers door elkaar. Reizigers uit een hoger segment bevinden zich echter op specifieke locaties: het VIP Centre en de Privium Lounges. Met name de VIP-gasten kiezen voor de meest exclusieve ervaring. Zij volgen een aparte route op de luchthaven, inclusief eigen zitruimte, beveiliging en vervoer naar het vliegtuig. Voor adverteerders die hen willen bereiken, liggen hier strategische kansen. Audi, bijvoorbeeld, is al jaren de exclusieve mobiliteitspartner van het VIP Centre. Samen laten ze hun specifieke doelgroep - het hoogst denkbare segment - de luxe van het Duitse automerk ervaren.

Een exclusieve ervaring

Het succes van de samenwerking tussen het VIP Centre en Audi komt voort uit het bereiken van een gedeelde doelgroep. Samen zorgen ze ervoor dat reizigers die gesteld zijn op comfort, exclusiviteit en privacy volledig worden ontzorgd. Hun bagage wordt bijvoorbeeld ingecheckt, en ze krijgen alle rust en ruimte om te werken, te dineren of zelfs te douchen. Ook worden ze in een luxe limousine - de Audi A8L - naar het vliegtuig gebracht. Op deze manier zien VIP-gasten niet alleen advertenties van het Duitse merk, ze ervaren ook hoe het is om in de auto’s te rijden. Het is een exclusieve beleving.

Strategische touchpoints langs de passagiersroute

Er zit een duidelijk wederzijds voordeel in deze samenwerking. Schiphol kan VIP-gasten de meest luxe ervaring bieden, terwijl Audi de kans krijgt om producten aan het hoogste segment te tonen. De kracht van dit partnership wordt al helemaal duidelijk wanneer men kijkt naar de route die de doelgroep aflegt. Het Duitse automerk komt namelijk terug in allerlei strategische touchpoints.

Dat begint al wanneer passagiers gebruikmaken van de Excellence Parking op Schiphol: op iedere etage zijn lightboxen van Audi geplaatst. Als ze vervolgens in de terminal aankomen, worden ze verwelkomd door de digitale schermen van het B2B-netwerk. Hier is de always-on-campagne van het automerk te zien. In het VIP Centre is het opnieuw raak. Daar worden passagiers omgeven door LED-lampen met het Audi-logo. Bovendien kunnen ze luisteren naar zakelijke podcasts die het automerk speciaal voor hen geselecteerd heeft. Vervolgens lopen ze langs een grote, schilderij-achtige banner van de Audi A8L. De end-to-end journey is compleet wanneer ze in diezelfde luxe limousine naar het vliegtuig worden gebracht.

Het hoogste segment bereiken

In 2022 bezochten in totaal 29.000 gasten het VIP Centre. Maar wie zijn ze precies? Onder hen bevinden zich ministers, CEO’s, internationale DJ’s en leden van het koningshuis. Zij zijn moeilijk te bereiken. Omdat het om een relatief kleine doelgroep gaat, zijn massa-kanalen bijvoorbeeld geen geschikte optie.

Met de advertentiemogelijkheden van het VIP Centre lukt het Audi wél om het hoogste segment te bereiken. De reden? Op deze specifieke plek is de dichtheid van de doelgroep hoog. Bovendien verblijven gasten langer in het VIP Centre en is een boodschap hier prominent te positioneren - al helemaal voor zo’n groot en tastbaar merk als Audi.

Dankzij het partnership met Audi slaagt Schiphol erin VIP-gasten een reiservaring te bieden van het hoogste niveau. Dat ze in een A8L van de terminal naar het vliegtuig worden gebracht, heeft natuurlijk wat weg van product placement. Tegelijkertijd is het meer dan dat: het gaat om een beleving. Audi laat reizigers op creatieve en doordachte wijze kwaliteit en luxe ervaren, in plaats van er alleen over te vertellen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Schiphol Media

Schiphol is praktisch een stad op zichzelf. Met ruim een miljoen bezoekers per week, behoort het tot de Europese top en is daarmee een zeer interessante plek voor merken om zich te presenteren. Het premium out-of-home aanbod van Schiphol dat bestaat uit promopoints, analoge en digitale media, biedt daarbij unieke mogelijkheden. Nationale en internationale merken als Bacardi en ING, kiezen voor prominente aanwezigheid op deze exclusieve locatie met het doel de naamsbekendheid te vergroten of een uplift in verkoop te genereren. Amsterdam voert hierin de boventoon, maar ook de luchthavens van Eindhoven en Rotterdam behoren tot het netwerk van Schiphol. Deze veelzijdigheid biedt adverteerders de kans om te allen tijde de gewenste doelgroep te bereiken.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in