Overslaan en naar de inhoud gaan

Joris van der Pol over De Dag van de Audio en de kracht van het medium

Audio is springlevend. Met de opkomst van podcasts, digitale radio en nieuwe technologieën ontwikkelt het medium zich razendsnel.
Talpa Media

Wij zijn Talpa Media: Talpa Media is hét open medianetwerk van Nederland. Met iconische merken en toonaangevende partners staan we midden in het leven van de consument – van Formule 1 tot Hart van Nederland en van LINDA. tot Radio 538. Wij geloven dat campagnes meer moeten doen dan bereik alleen. Daarom verbinden we de kracht van audio en video met creatieve integraties, digitale innovatie en slimme data. Zo maken we communicatie persoonlijker, relevanter en aantoonbaar waardevoller.

Lees meer

Of je nu gaat voor massabereik, slimme targeting of creatieve partnerships: bij Talpa Media vind je oplossingen die werken. #samenbereikjemeer

Lees minder
Joris van der Pol, Algemeen Directeur bij OMS
Joris van der Pol, Algemeen Directeur bij OMS

Tijdens de Dag van de Audio op vrijdag 4 oktober speelt Talpa Media een centrale rol. Als partner van dit event gaat Talpa Media met de branche in gesprek over de toekomst van audio en de innovaties en mogelijkheden die het biedt.

In aanloop naar dit event spreken we met Joris van der Pol, Algemeen Directeur bij OMS, over waarom Talpa Media partner is geworden, wat luisteraars kunnen verwachten en hoe de kracht van audio kan bijdragen aan de groei van merken.

Waarom is Talpa Media partner geworden van de Dag van de Audio?

Talpa Media vertegenwoordigt via OMS de radiozenders 538, Radio10, Sky Radio, 100%NL, SLAM! en Veronica. We love audio! We geloven dat geluid een veel grotere rol kan spelen in commerciële communicatie. We vertegenwoordigen veel radio- en podcastmakers in ons netwerk en weten als geen ander wat de impact is van goede audiocontent op luisteraars. Waar kun je dat beter laten zien & horen dan tijdens de Dag van de Audio, waar alles draait om geluid?

Wat kunnen bezoekers van de Dag van de Audio verwachten van Talpa’ Media’s bijdrage?

Natuurlijk Silvan Stoet, die elk weekend te horen is op Radio 10 en tijdens de Dag van de Audio tussen 12:00 en 14:00 uur de presentatie verzorgt. We willen vooral de commerciële waarde van audioadvertenties belichten. Wat werkt goed? Welke nieuwe ontwikkelingen kunnen adverteerders benutten? Mijn collega Roel Willemsen deelt inzichten over de opkomst van de fast moving consumentengoederen in audioadvertising. Waarom kiezen steeds meer merken hiervoor?

Welke lessen kunnen we hieruit trekken?

Remon Buter van GroupM, audioambassadeur van 2023, doet mee aan een dubbelinterview met mij. Hij deelt het perspectief van Nederlands grootste bureau groep op adverteren via audio. Ook Mediahuis schuift aan. Zij investeren sinds vorig jaar fors in radio en zijn een van de grootste podcastuitgevers van Nederland, een crossmediaal audiohuis dat nog maar een jaar actief is en al een sterke visie heeft ontwikkeld.

Hoe ziet de toekomst van radio en audio eruit volgens jou?

Aan de consumptiekant wordt het alleen maar interessanter. Iedereen met een goed contentidee kan dit eenvoudig verspreiden via internet, DAB en vooral podcasts. Zo ontstaat er voor luisteraars een divers landschap, met iets voor iedereen. Adverteerders willen natuurlijk aanwezig zijn waar veel mediaconsumenten samenkomen. Wij maken het voor adverteerders makkelijk om luisteraars snel en effectief te bereiken via een compleet audioplatform. Daardoor wint audio als advertentiekanaal enorm aan waarde. Dit onderwerp komt zeker uitgebreid aan bod tijdens de Dag van de Audio.

Wat maakt audio als medium zo krachtig volgens jou?

Kort gezegd: de combinatie van massabereik zonder dat het massaal aanvoelt. Het voelt als een persoonlijk gesprek met een vriend in de kroeg, terwijl je eigenlijk miljoenen luisteraars bereikt. Daarnaast is er de bewezen effectiviteit van audioadvertenties, gecombineerd met de drang tot innovatie die ik elke dag in onze sector tegenkom. We willen steeds een beetje beter presteren dan gisteren en zijn niet bang om vernieuwende, disruptieve technologieën te omarmen.

Wat zijn de grootste uitdagingen en kansen voor radio in een wereld waarin podcasts en streamingdiensten steeds groter worden?

De grootste uitdaging is het effectief combineren van alle audiokanalen. Live radio is nog steeds veruit de grootste vorm van audioconsumptie, maar de echte kracht ligt in de combinatie met podcasts en streamingdiensten. Deze kanalen vullen elkaar goed aan en vervullen verschillende behoeften van luisteraars. Voor zowel klanten als publishers is het cruciaal om deze complementaire kanalen te integreren in één aanbod.

Waarom is een evenement zoals de Dag van de Audio belangrijk voor de audio-industrie?

Practice what you preach! We bedienen de consumentenmarkt met aantrekkelijke audiocontent, waardoor miljoenen mensen dagelijks luisteren via verschillende kanalen. De kracht van de Dag van de Audio is dat Adformatie een relevant audioprogramma samenstelt voor de business-to-businessmarkt. Normaal gesproken communiceert Adformatie via tekst, maar deze dag biedt boeiende audiocontent voor professionals in communicatie, media en  marketing. We kunnen dat alleen maar toejuichen en dragen hier graag aan bij.

Bekijk hier de line-up van de Dag van de Audio en registreer je voor notificaties.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Talpa Media

Wij zijn Talpa Media: Talpa Media is hét open medianetwerk van Nederland. Met iconische merken en toonaangevende partners staan we midden in het leven van de consument – van Formule 1 tot Hart van Nederland en van LINDA. tot Radio 538. Wij geloven dat campagnes meer moeten doen dan bereik alleen. Daarom verbinden we de kracht van audio en video met creatieve integraties, digitale innovatie en slimme data. Zo maken we communicatie persoonlijker, relevanter en aantoonbaar waardevoller.

Lees meer

Of je nu gaat voor massabereik, slimme targeting of creatieve partnerships: bij Talpa Media vind je oplossingen die werken. #samenbereikjemeer

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in