KIJK.nl in augustus sterkste stijger tv-aanbieders

Videoland steeg naar haar hoogste online bereik van het jaar.   

123RF

Het online bereik van videoplatform KIJK.nl is in augustus gestegen naar een maandbereik van 15,1 procent (2.196.000 personen van 13 jaar en ouder, GfK DAM). Hiermee is het de sterkste stijger van de tv-aanbieders ten opzichte van dezelfde maand een jaar eerder.

Dat blijkt uit de nieuwste bereikscijfers van GfK DAM. 

Ziggo GO/TV behaalt met 33 procent nog steeds het hoogste maandbereik, gevolgd door NPO Start (23%), Videoland en RTL XL (allebei 11%).

Advertentie
advertisement
GfkDAM

KIJK.nl viel in augustus op met de programma’s Chateau Meiland en terugkeer van Lingo. Ziggo GO/TV piekte op sportweekenden, waaronder de Formule 1. NPO Start begon veel van zijn nieuwe programmering in september en daalde licht in online bereik ten opzichte van een jaar eerder.

Videoland steeg wel naar haar hoogste online bereik van het jaar.   

Opvallend is ook dat het bereik onder jongeren bij Videoland relatief hoog ligt: meer dan 53 procent van de bereikten is jonger dan 35 jaar.

Alle bereikscijfers staan hier.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie