Overslaan en naar de inhoud gaan

Coolblue begint bezorgdienst

De online retailer bezorgt 1 op de 10 witgoedbestellingen in Nederland (Brabant) zelf.
Miniatuurvoorbeeld

Een nieuwe wasmachinen bijvoorbeeld moet binnen een uur worden geleverd. Een half uur voor aankomste bellen de Coolblue-medewerkers die het komen brengen de klant om te melden dat ze eraan komen. Plaatsing van het witgoed wordt ook gedaan, net als het meenemen van oude apparatuur.

Waarom?

Coolblue: ‘Waarom we dit zelf willen doen? Omdat we niet alleen willen waarmaken wat we beloven, maar juist nóg iets meer dan dat. Die glimlach, daar doen we het voor.’

Naast uitbreiding in Nederland kijkt Coolblue ook of de bezorgdienst in België kan komen.

Geen goed idee?

Retailstrateeg Paul Moers zegt in dat Coolblue hiermee een risico neemt. Hij denkt niet dat het Coolblue gaat lukken zo’n bezorgdienst op poten te zetten. Als de bezorging misgaat, straalt dat volgens hem af op het merk.

‘Coolblue is zelf heel goed in het runnen van een bedrijf en in de communicatie naar de consument, maar dit is iets heel anders. Ik snap dat ze willen excelleren, maar de vraag is of dit de manier is.’

Bol.com is het met Moers eens. Het bedrijf ziet bezorging als een expertise waar partners beter in zijn. Zalando geeft aan goed te kijken hoe de Coolblue-bezorging gaat lopen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in