Overslaan en naar de inhoud gaan

Marktonderzoekbureau van het jaar is Mare

Na twee jaar Rotterdam was het nu de beurt aan Amsterdam. Na Metrixlab en Blauw mocht dit jaar het Amsterdamse bureau Mare verrassenderwijs…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na twee jaar Rotterdam was het nu de beurt aan Amsterdam. Na Metrixlab en Blauw mocht dit jaar het Amsterdamse bureau Mare verrassenderwijs de belangrijkste van de in ontvangst nemen.

Het was druk met een opvallend jong marktonderzoekpubliek in beachclub Vooges in Zandvoort en het was ook eindelijk eens mooi weer. De voorgaande edities vonden onder een heel wat donkerder hemel plaats.

dus, het bureau bestaat net 20 jaar en oprichter (broer van Frank Eijken) heeft net zijn aandelen overgedragen aan de rest van het bureau. Dus hij stopt op zijn hoogtepunt.

Hij was in ieder geval dolblij met zijn award, nadat hij vorig jaar ook al genomineerd was. was de gedoodverfde favoriet, maar miste dus achter het net. Net als , , en .

De jury wees er op dat Mare in 2009 tien grote projecten voor de overheid en ook werk voor KPN Hi deed. ‘Mare heeft zich onderscheiden door visie te hebben, voorop te lopen, het vak waardig te vertegenwoordigen en niet deftig af te wachten’.

Wie won er nog meer?

Bedrijfsonderzoeker van het jaar werd Saskia Goedhart van ASR. Ze liet Coen Dekker van Heineken en Martijn van Kesteren van Unilever achter zich.

Bureauonderzoeker van het jaar werd Peter Mulder van Intomart GfK. Grappig was dat Mulder verwees naar een interview met zijn baas Leendert van Meerem die ooit in Tijdschrift voor Marketing zei dat de Moaward toch de prijs van was.

De SPSS Feedback Innovatie Award ging naar (foto beneden).

En tot slot de Moa Wetenschapsprijs ging naar Steven Sweldens, Stijn van Osselaer en Chris Janiszewski. Voor hun artikel Evaluatieve conditionering 2.0: directe versus indirecte transfer van gevoel naar merken. Sweldens won ook al de met verhaal.

De uitgebreide juryrapporten staan .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in