Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 blijft grootste radiozender, Qmusic loopt in

De gemiddelde luistertijd per dag is in februari - maart iets gedaald. NPO Radio 2, Qmusic en Radio 10 blijven de grootste zenders.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

NPO Radio 2 blijft de grootste radiozender qua marktaandeel, maar levert iets in. De nummer twee, Qmusic, loopt juist in. Radio 10 blijft onveranderd op de derde plek staan. Dit blijkt uit het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) in de periode februari - maart. Radio 2 (12,3 procent marktaandeel) had in dezelfde periode in 2021 nog 12,8 procent marktaandeel. Qmusic heeft nu 12 procent marktaandeel, tegenover 10,9 procent in dezelfde periode in 2021. Het marktaandeel van Radio 10 blijft 10,1 procent.

related partner content for mobile comes here

Top tien

Na de top drie volgen ORN Radio (een groep regionale radiozenders), NPO Radio 1, Radio 538, Sky Radio, NPO Radio 5, E Power Radio (dat een groep radiozenders vertegenwoordigt) en Veronica. In deze toplijst zijn geen grote veranderingen qua marktaandeel zichtbaar. Sommige zenders leveren iets in, andere groeien iets.

NLO komt op 24 mei met nieuwe onderzoeksgegevens, afkomstig van GfK dat een panel van ruim achtduizend Nederlanders ondervraagt. 

Gemiddelde luistertijd gedaald

Nederlanders luisterden in februari - maart wat minder minuten per dag naar radiozenders. De gemiddelde luistertijd daalde van 2 uur en 34 minuten naar 2 uur en 31 minuten. Ook de gemiddelde luistertijd zakte terug, met 6 minuten (naar 4 uur en 6 minuten). 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in