Overslaan en naar de inhoud gaan

NPO Radio 2 scoort wederom met Top 2000

Fantastisch nieuws voor NPO Radio 2: de Top 2000-zender haalt mede dankzij hét muziekevenement van het jaar een marktaandeel van 17,4%
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Top 2000 NPO Radio 2
Top 2000
© NPO Radio 2
Top 2000 NPO Radio 2
Top 2000
© NPO Radio 2

Met een stijging van maar liefst 5,6% ten opzichte van de periode oktober november 2020 is Radio 2 trots marktleider in de doelgroep 10+. Maar daar stopt het succes van de zender niet: ook in de doelgroepen 25-67, 25-54 én 20-49 is NPO Radio 2 marktleider. 

NPO Radio 2 marktleider 10+

NPO Radio 2 markleider 10+
Luistercijfers 10+ NPO Radio 2 marktleider

De luistercijfers zijn ook positief uitgevallen voor enkele andere NPO radiozenders. NPO Radio 1 stijgt met 0,1% marktaandeel in 10+ ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. NPO Radio 5 groeit deze periode in de eigen doelgroep met 0,5% marktaandeel ten opzichte van september en oktober 2020. 

Doelgroep 45-65 blijft van waarde

Radio 2 komt tevens goed uit de verf in de waardevolle doelgroep van 45-65 jaar. In deze doelgroep staat Radio 2 bovenaan met maar liefst 20,4% marktaandeel. De doelgroep 45-65 blijkt volgens Evert Bronkhorst én Gijs Rademaker zeer waardevol te zijn om te bereiken, vanwege de gemiddelde leeftijd van de radioluisteraar (51 jaar) en de koopkracht van deze doelgroep. Met NPO Radio 2 als marktleider zit je dus goed om deze waardevolle doelgroep te bereiken. 

NPO Radio 2 marktleider doelgroep 45-65 jaar
Marktaandeel doelgroep 45-65 jaar Marktleider NPO Radio 2

Radiozenders NPO groeien vierde jaar op rij

Ook de cijfers van NPO Radio in zijn geheel zijn om trots op te zijn: het landelijke luistertijdaandeel van de publieke radiozenders is voor het vierde jaar op rij gegroeid. Waar NPO Radio 1, 2, 3FM, 4 en 5 in 2016 nog samen goed waren voor een gemiddeld luistertijdaandeel van 28,9%, staat de teller inmiddels op 31,2%. Daarnaast is NPO Radio 2 voor derde jaar op rij de best beluisterde zender van Nederland, met over heel 2020 een luistertijdaandeel van maar liefst 13,7%! Dit was het best behaalde luistertijdaandeel van de radiozender sinds begin jaren 90.

Groeien met radioreclame: vernieuwd

Een radiospot inzetten bij NPO Radio is dus zeker de moeite waard. Maar hoe kan een radiospot bijdragen aan jouw merkdoelstellingen? Onze whitepaper 'Groeien met radioreclame' geeft antwoord op deze en nog veel meer vragen. Bovendien is de whitepaper per januari 2021 voorzien van een update. Wil je bijvoorbeeld meer weten over de positieve effecten van radio op de aandacht voor je commercial? Of de invloed van je positie in een radioreclameblok? Lees dan de geüpdatete whitepaper hier. 

8% korting bij logisch aandeel

Afgelopen najaar lanceerde Ster het logisch aandeel en in 2021 zetten wij dit voort: een match tussen mediagedrag en -inzet wordt wederom beloond. NPO Radio en Televisie kunnen met een onverminderd sterke topprogrammering volgens verwachting ook in 2021 rekenen op zeker 30% van de kijk- en luistertijd in de doelgroep 25-67. Een match met deze verwachting en je media-inzet bij Ster is dan alleen maar logisch. Dus zet je minimaal 25% van je radio- en televisiecampagnes in bij Ster? Dan ontvang je 8% korting! Meer weten? Hier staan alle details voor je op een rij. 

Jouw merk een boost geven?

Al met al kan NPO Radio met fantastisch mooie resultaten het nieuwe jaar inluiden. Weten hoe jij jouw merk met radio boost kan geven voor het nieuwe jaar? Neem dan contact op met onze accountmanagers. 

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in