Luistercijfers: NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider

NPO Radio 2 is ook in de eerste maand van 2023 de grootste zender van Nederland in de doelgroepen 13+ en 25-67.

NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider
NPO Radio 2 ook in nieuwe meetmethode marktleider

NPO Radio 2 is de grootste

NPO Radio 2 behaalt over januari een marktaandeel van 14,8% op 13+ en blijft hiermee ook in het nieuwe jaar de grootste zender van Nederland. Dat blijkt uit de luistercijfers over de maand januari van het Nationaal Media Onderzoek. Ook op andere doelgroepen scoort de zender goed: in 25-67 is de Top 2000-zender eveneens de grootste, met een aandeel van 16,4%. In de doelgroep 25-54 neemt NPO Radio 2 een sterke tweede positie in, met een marktaandeel van 16,1%. 

In 20-49 staat de zender op nummer drie, met 15,3%. Samen met NPO 3FM behaalt NPO Radio 2 in 20-49 een aandeel van 19%. Deze zenders zijn bij Ster als combinatiepakket op deze doelgroep tegen een aantrekkelijke prijs in te kopen.  

Mooie resultaten overige zenders

Ook andere zenders zien mooie cijfers. Zo doet NPO Radio 1 het niet alleen goed op 13+ met 8,9% marktaandeel in januari, de zender is op 55+ de grootste met 14,7% marktaandeel. Ook NPO Radio 2 en 5 doen het hier goed: deze zenders behalen respectievelijk 14,1% en 13,2% marktaandeel in 55+. Alle NPO-zenders samen hebben in deze doelgroep een marktaandeel van 46,0% in handen.  

In andere doelgroepen heeft NPO Radio eveneens een mooi gezamenlijk marktaandeel. Op 13+ behalen de zenders samen een aandeel van 34,3%.  

Themaweken op komst

Vooruitkijkend naar de komende periode zijn er volop kansen om met jouw merk het grote publiek te bereiken. Naast het mooie bereik van de zenders an sich, komen er ook weer themaweken aan waar je op in kan zetten. Zo start op 13 februari op 3FM de Zeroes Top 1003 en kijken we alweer uit naar de Week van de Jaren 60 vanaf 4 februari op NPO Radio 5. Wil je hier met jouw merk bij zijn? Neem dan vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.  

Nieuwe meetmethode

De cijfers in dit artikel zijn afkomstig van het nieuwe Nationaal Media Onderzoek dat afgelopen januari van start is gegaan. De luistercijfers van de Nederlandse radiozenders worden sinds dat moment op een nieuwe manier gemeten, wat mogelijkheden biedt voor het strategisch inplannen van radiocampagnes. Wil je daar meer over weten? Lees dan hier verder.  

Scoort jouw merk in 2023?

Via NPO Radio kan je met jouw merk ook in 2023 het grote publiek bereiken. Wil je meer weten over jouw kansen op de NPO-radiozenders? Onze accountmanagers staan voor je klaar.  

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →