NPO Radio 2 verliest marktaandeel, Qmusic blijft stijgen

NPO Radio 2 blijft wel marktleider in 10+, Qmusic loopt in 20-49 steeds verder uit.

123RF

NPO Radio 2 blijft marktleider in 10+, maar verliest wel marktaandeel. Qmusic kruipt dichterbij en NPO Radio 5 is in opmars. Dat blijkt uit de vanochtend gepubliceerde cijfers van NLO/GfK over de periode maart-april.

In 10+ (de marktaandelen in alle doelgroepen) is NPO Radio 2 voorlopig nog ongenaakbaar met een marktaandeel van 12,7 procent. Het betekent wel een daling van 0,7 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Qmusic komt dichterbij, met opnieuw een forse stijging: van 9,7 naar 10,8 procent. Radio 10 is nu de nummer 3 met een lichte daling naar 10,6. Ook Radio 538 noteert een kleine daling.

NPO Radio 5 blijft het ook goed doen, met veel oudere luisteraars. De publieke zender gaat van 5,0 naar 5,9. 

Kink weet het marktaandeel te verdubbelen ten opzichte van vorig jaar.

 

In de commerciële doelgroep 20-49 zien we weer een enorme stijging voor Qmusic (van 16,4 naar 19,1 procent, index 119). Radio 538 daalt ook hier licht, terwijl NPO Radio 2 wat verder terugvalt.

100%NL weet met een stijging van 3,1 naar 4,1 (index 132) een grote stijging te bewerkstelligen. Radio Veronica, ORN en Slam behoren ook tot de stijgers, net als - ook hier - Kink en NPO Radio 5.

luister mrt/april21

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie