Qmusic zet marktleiderschap in 20-49 voort

Luistercijfers april-mei: NPO Radio 2 blijft scoren in verschillende doelgroepen, terugval voor Sky Radio.

123RF

Qmusic blijft ook in de april-mei meting van het luisteronderzoek van NLO/GfK marktleider in de commerciële doelgroep 20-49. Die positie veroverde de zender vorige maand. Met een marktaandeel van 16,4 is de index 113 ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. 

Radio 538 is de nummer 2 met 15,9 (index 92) en komt weer wat dichterbij Qmusic en NPO Radio 2 derde met 13,9 (index 106). Radio 10 stabiliseert op 11,3 (index 101). Verder valt de terugval van Sky Radio op met een marktaandeel van 8,2 (index 85). 

100%NL en de ORN-zenders behoren tot de procentueel grotere stijgers. NPO 3FM weet nog altijd de weg naar boven niet te vinden.

Advertentie
advertisement
1

25-54

In de commerciële doelgroep 25-54 zijn de verschillen bovenin kleiner. Marktleider NPO Radio 2 en Radio 538 ontlopen elkaar niet veel. Qmusic zit daar weer vlak achter en Radio 10 staat op iets grotere afstand vierde. 

Ook hier is er een opmars voor 100%NL en de ORN-zenders, terwijl 3FM stabiel blijft.

2

10+

In 10+ is NPO Radio 2 met afstand marktleider met een index van 108. Radio 10 is tweede en ruilt daarmee van positie met zusterzender Radio 538 (Talpa Network). Qmusic staat hier vierde met een lichte groei ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. ORN ziet het marktaandeel stijgen en staat vijfde.

Ook in 10+ krijgt Sky Radio klappen en daalt het marktaandeel van 3FM.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie