RTL neemt BrandDeli over

Een verdere samenwerkings- en consolidatieslag in de mediabranche.

RTL Nederland, Discovery Benelux, Fox Networks Group Benelux en Viacom International Media Networks gaan per 1 januari een strategische sales samenwerking met elkaar aan.

Als gevolg hiervan neemt RTL BrandDeli over. RTL krijgt voor tenminste drie jaar het recht om de advertentieruimte voor het merkenportfolio van Discovery, Fox en Viacom te verkopen en biedt daarmee een groter aanbod van spotzendtijd, branded partnerships en online (video en display) advertentieruimte.

Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot. Discovery, Fox en Viacom houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen.

Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland: ‘BrandDeli is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol bedrijf waar we met bewondering naar kijken. De samenwerking  stelt ons in staat om met de prachtige merken die BrandDeli vertegenwoordigt een nog breder en gevarieerder aanbod in de markt te zetten. Het past in onze groeistrategie om met name onze positie als lokale speler binnen het globaliserende speelveld te verstevigen.‘

Integratie
BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam. De samenwerking op het gebied van sales begint zo snel mogelijk. De komende periode worden de mediabureaus en adverteerders geïnformeerd over de inkoop voor 2019.

Ton Rozestraten: ‘Het doel is om een geïntegreerde verkooporganisatie te creëren die wendbaar en toekomstgericht is en waarbij de kennis van verschillende doelgroepen en markten optimaal is verenigd.’

Meer samenwerkingen
RTL ging eerder dit jaar al een strategische samenwerking met de Persgroep en op kleinere schaal met Exterion Media en Jean Mineur Mediavision.

Deze maand werd bekend dat BrandDeli-oprichter en ceo Allard Ruyl naar Talpa Media Solutions vertrekt.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Mick
Eindelijk weer een tikje terug naar Talpa. RTL krijgt 3 jaar het recht op advertising exploitatie van de zenders en Branddeli gaat op in RTL. Aangezien TV vooral om low GRP buying gaat en een kwalitatief umfeld haast geen rol meer speelt, kunnen alle GRP’s op de grote hoop bij RTL. Hierdoor voorzie ik weinig werkgelegenheid voor de Branddeli mensen bij het oubollige RTL. Ook jammer voor de diversiteit in de markt en het energieke en klantgerichte Branddeli. Kortom, verrijking van de aandeelhouders en een verarming voor onze mediasector.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Kees
Kan Ruyl met zijn eigen bedrijf gaan concurreren. Kijkersvriendelijker zullen de RTL en Talpa zenders er niet van worden, nog meer reclame-ellende voor de tv-kijker dus. John de Mol heeft al duidelijk laten blijken niet van plan te zijn de opdringerige en onbeschofte "dit programma wordt mede verpest door ..."-tv-reclames op zijn zenders af te schaffen. Boycots van bijvoorbeeld Thuisbezorgd.nl, Dekbed-discounter.nl en Kruidvat blijven daarmee hard nodig.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie