Overslaan en naar de inhoud gaan

Scoren met sport

Juli is een supersportmaand, met supersportkansen bij onder andere de Tour de France. In een jaar vol sport springt deze maand er echt uit.
Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Juli is een supersportmaand, met supersportkansen bij de Tour
Juli is een supersportmaand
© met supersportkansen bij de Tour

In juli zijn er volop kansen rondom sport voor jouw merk, waaronder bij de altijd spannende en goed bekeken en beluisterde Tour de France. Accountmanager Ingo vertelt waarom de Tour niet mag ontbreken in je campagneplannen.

2022 is in het teken van sport van start gegaan met de Olympische Winterspelen in Beijing en eindigt ook met sport met een WK voetbal, dat voor het eerst in de wintermaanden plaatsvindt. Daartussen is nog veel meer sport te beleven bij de NPO, zoals samenvattingen van Formule 1-races, het WK hockey en vele Europese Kampioenschappen van bijvoorbeeld atletiek, beachvolleybal en roeien.

De maand juli springt ertussenuit. In die maand vindt niet alleen het EK voetbal voor vrouwen in Engeland plaats, maar natuurlijk ook traditiegetrouw de grootste wielerwedstrijd van het jaar: de Tour de France. De wielerronde der wielerrondes belooft weer een spannende strijd te worden, die steevast goed is voor een groot bereik. En daar kan je met je merk van meeprofiteren.

Het wordt smullen

De Ronde van Frankrijk start dit jaar in Denemarken, in Kopenhagen om precies te zijn. Een korte tijdrit over 13 kilometer door de Deense hoofdstad bepaalt wie de eerste geletruidrager wordt. Na nog twee relatief vlakke etappes in Denemarken verplaatst het peloton zich naar Frankrijk, waar de race wordt opgepakt in Calais.

Voor de liefhebbers die afgelopen maand hebben genoten van Parijs-Roubaix wordt het smullen; de Tour trotseert in de vijfde etappe namelijk een groot gedeelte van de bevreesde kasseienstroken. Daarna gaan de renners de eerste hoogtemeters voor hun kiezen krijgen: eerst in de Belgische Ardennen en later in de Vogezen. De week eindigt in het prachtige Franse Skigebied rondom Châtel.

De tweede week brengt de renners door de Alpen met op quatorze juillet, de Franse nationale feestdag, een beklimming op de oranje berg: De Alpe d’Huez. Of de winnaar van die etappe een Nederlander wordt, is nog lastig te zeggen. Maar als het succesvolle wielervoorjaar van de Nederlanders een voorbode is, staat ons veel moois te wachten in Frankrijk.

De klimgeiten kunnen hun lol niet op in de derde week, wanneer het parcours dwars door de Pyreneeën loopt. Op de voorlaatste dag kan een glooiende tijdrit nog voor opschudding in het klassement zorgen en natuurlijk rijdt het peloton op de laatste dag de straten van Parijs binnen voor een sprintaankomst op de befaamde Champs-Élysées.

Overal op de eerste rij bij de NPO

Kortom, in juli staat er met de Tour volop spanning en sensatie op het programma en daar kan jouw merk bij zijn. Zoals je gewend bent van de NPO wordt op NPO Radio 1 dagelijks live verslag gedaan vanaf de motor door sportverslaggevers Gio Lippens en Sebastiaan Timmerman in Radio Tour de France. Meer dan 2 miljoen luisteraars schakelden vorig jaar in om op de hoogte te blijven van de wedstrijd.

Natuurlijk kan je ook op televisie alle etappes live volgen op NPO 1. Vorig jaar zagen maar liefst bijna 900.000 kijkers de etappe waarin Wout Poels de bollentrui veroverde en omdat juli volledig in het teken staat van sport, verwachten we veel extra kijkers in commercieel interessante doelgroepen. Bovendien kan je dit grote publiek ook in de avond bereiken als nog eens wordt teruggeblikt op de dag in De Avondetappe bij de NOS: vorig jaar stemden gemiddeld 800.000 kijkers op het programma af.

Ben jij erbij in juli?

Juli biedt volop kansen voor jouw merk met een groot bereik op radio en televisie rondom de Tour de France. Wil je ervoor zorgen dat jouw merk hoor- en zichtbaar is bij dit miljoenenpubliek? Bekijk dan de pakketmogelijkheden of neem vrijblijvend contact op met  één van onze accountmanagers.

Tekst: Ingo Janssen

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Ster

Al sinds 1965 kun je bij Ster reclame inkopen rondom de content van de Nederlandse Publieke Omroep (NPO) op radio, televisie en online. Met onze reclameblokken bereiken we iedereen, op ieder moment van de dag, maar doen dat nét even anders. Zo onderbreken we geen programma’s met reclame en is er een beperkt aantal reclameminuten per uur, waardoor de impact van jouw campagne groter is. Onze kennis zetten we maar al te graag in voor jou! Zo versterkt Ster elke campagne met inzichten, kennis, kwaliteit en bereik. We denken dagelijks mee met onze klanten, nemen je mee in de nieuwste ontwikkelingen op gebied van media en reclame, en kunnen je altijd voorzien van advies op maat. Dankzij onze vaste prijzen weet je van tevoren waar je aan toe bent en kunnen we het hebben over de essentie: hoe kunnen we het aanbod van Ster zo optimaal mogelijk inzetten om jouw doelstelling(en) te bereiken?

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in