'Social CRM is een must voor marketeers!'

Video-interview met Wil Wurtz over social CRM. Marketeers laten de optimale mix van gedrag en profiling links liggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Marketeer Monique van Breda interviewt &;CRM-guru&; Wil Wurtz. is bekend zijn show op BNR-radio maar is ook docent, spreker en auteur van diverse boeken over CRM.  Wurtz is van mening dat CRM te veel op de achtergrond staat. Vooral kijkend naar het leren begrijpen van (marketing)gedrag in de social meda netwerken maakt CRM en vooral de social CRM tot een must have.  Online marketing lijkt een verwording van digitale marketing en CRM lijkt de marketingterm van de good old databasemarketing. What&;s in a name? 

Wat is social CRM?

Social CRM gebruikt het gedrag en de informatie uit social media netwerken om de (digital) marketeer keihard meer inzicht te geven in zijn klanten, gebruikers en fans. Niet alleen een plat profiel maar het gedrag moet de ooit digitaal omgeschreven doelgroep een &;humaan&; gezicht geven. Het gedrag van het individu staat bij social CRM centraal. De waarde en vooral actuele en huidige waarde van een klant maakt de sociale media steeds meer inzichtelijk.  Hoeveel uiting geeft de klant bijvoorbeeld aan positieve en negatieve beoordelingen in de sociale media?  

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie