Overslaan en naar de inhoud gaan

'Social CRM is een must voor marketeers!'

Video-interview met Wil Wurtz over social CRM. Marketeers laten de optimale mix van gedrag en profiling links liggen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeer Monique van Breda interviewt &;CRM-guru&; Wil Wurtz. is bekend zijn show op BNR-radio maar is ook docent, spreker en auteur van diverse boeken over CRM.  Wurtz is van mening dat CRM te veel op de achtergrond staat. Vooral kijkend naar het leren begrijpen van (marketing)gedrag in de social meda netwerken maakt CRM en vooral de social CRM tot een must have.  Online marketing lijkt een verwording van digitale marketing en CRM lijkt de marketingterm van de good old databasemarketing. What&;s in a name? 

Wat is social CRM?

Social CRM gebruikt het gedrag en de informatie uit social media netwerken om de (digital) marketeer keihard meer inzicht te geven in zijn klanten, gebruikers en fans. Niet alleen een plat profiel maar het gedrag moet de ooit digitaal omgeschreven doelgroep een &;humaan&; gezicht geven. Het gedrag van het individu staat bij social CRM centraal. De waarde en vooral actuele en huidige waarde van een klant maakt de sociale media steeds meer inzichtelijk.  Hoeveel uiting geeft de klant bijvoorbeeld aan positieve en negatieve beoordelingen in de sociale media?  

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in