Overslaan en naar de inhoud gaan

RTL bundelt ad-tech activiteiten Nederland onder Smartclip

RTL wil bouwen aan open Europees ad-tech platform. Onduidelijkheid over toekomst Nederlandse SpotX organisatie.
spotx
© 123RF

RTL Group gaat zijn ad-tech activiteiten herzien. Het mediabedrijf gaat met onmiddellijke ingang de ad-techbedrijven in alle Europese markten (behalve het Verenigds Koninkrijk) bundelen onder de merknaam Smartclip. De UK blijft de hub die de activiteiten voor SpotX Global in Europa centraliseert.

Het betekent dat RTL hier met Smartclip gaat samenwerken. Wat dat betekent voor de Nederlandse SpotX-organisatie, is (nog) niet bekend.

Smartclip moet een ​​open ad-tech platform worden voor Europese broadcasters en streaming services (ook buiten RTL). RTL gaat via zijn Duitse tak verder investeren in de ontwikkeling en groei van het Smartclip-platform.

SpotX en smartclip gingen in 2018 wereldwijd samen met hun videoadvertentieplatforms. RTL werd in 2017 volledig eigenaar van SpotX.

Halfjaarcijfers

RTL Group maakte vanochtend de halfjaarcijfers bekend. De omzet voor RTL Nederland daalde met 5 miljoen naar 236 miljoen euro, onder meer door dalende reclame-inkomsten. De EBIT-winst voor rente en belastingen daalde met 38,7 procent in vergelijking met dezelfde periode in 2018. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in