Premium

Veronica Magazine wordt ook in print Veronica Superguide

Hoofdredacteur Debby Nobel: 'Voortaan wordt er één merknaam gevoerd voor iedereen die kijktips wil, op elk moment van de dag.'

Veronica Magazine heet vanaf vandaag in digitaal én in print Veronica Superguide. Daarmee krijgt het magazine na bijna vijftig jaar een nieuwe naam.
 

Hoofdredacteur Debby Nobel laat weten: 'Het magazine had al Veronica Superguide als naam voor de app, een digitale gids voor tv, films en series. Die is destijds gelanceerd voor een andere, meer digitale doelgroep. Dat willen we nu bij elkaar brengen. Voortaan wordt er één merknaam gevoerd voor iedereen die kijktips wil, op elk moment van de dag.'

Volgens Nobel zal de abonnee de naam Veronica Magazine niet gaan missen. 'De abonnee maakt dat niet veel uit. Die noemden het nu al vaak Veronica blad, boekje of gids.' Het magazine heeft 'een flinke restyling' ondergaan. Er zijn nieuwe columnisten (Ruud de Wild & Olcay Gulsen en André Hazes jr.) en nieuwe rubrieken. 'Verder checken we hoe "waargebeurd" al die "based on a true story" films en series echt zijn én we hebben de review-sectie uitgebreid.'
Maar we vergeten niet dat een groot deel van de abonnees al meer dan dertig jaar lid is. Er blijven nog veel vertrouwde dingen over. We hebben goed en veel lezersonderzoek gedaan en weten waar de lezer behoefte aan heeft.'

Meer personalisatie

Het digitale platform gaat vandaag ook om naar de naam Veronica Superguide. DPG Media is sinds vorig jaar de uitgever na de overname van Sanoma Netherlands en heeft de ambitie de tijdschrifttitels versneld te digitaliseren en er 'over één tot twee jaar' digitaal geld mee te verdienen. Wat betekent dat voor Veronica Superguide?

Nobel: ''Digitaal is het nu nieuws gedreven, maar Veronica Superguide moet meer een persoonlijk platform worden. Onze nieuwe pay-off en belofte is "Jouw gids in de jungle van tv, films en series". Die belofte nemen we heel serieus en daarom werken we écht aan die meest complete en dus ook persoonlijke gids om te helpen kiezen "wat te kijken". Dit doen we over alle kanalen. Via onze sociale kanalen, nieuwsbrieven, site en magazine, maar ook indien bijvoorbeeld een nu.nl of AD lezer op zoek is naar kijktips. Eind dit jaar wordt dat nog meer zichtbaar.'

De totaal betaalde gerichte oplage van het magazine loopt door de digitalisering al jaren terug, maar is met 156.923 exemplaren in 2020 (2019: 177.499) voor een printmagazine in deze tijd nog altijd behoorlijk.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie