Viral van de week: Weetabix’ ontbijt-tip gone wrong... of niet?

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.

Lekker...?
Weetabix

Alle aandacht is goede aandacht, dat moeten ze bij Weetabix gedacht hebben toen ze afgelopen dinsdag een tweet de lucht in slingerden die twitteraars steil achterover liet slaan. Weetabix werd daardoor al snel een trending topic. Slechte marketing of slimme zet?

In de tweet van het Engelse ontbijtgranen-bedrijf combineren ze hun biscuit met Heinz baked beans met daarbij de caption ‘why should bread have all the fun?’. Twitteraars zagen de combinatie alleen niet echt als ‘fun’ en reageerden massaal met sarcastische felicitaties aan het marketingteam. 

Al snel haakten ook andere bedrijven aan waardoor het een verhaal werd waar je zeker wél van kan smullen. Zo tweette @TinderUK dat zij konden bevestigen dat het ‘zeker geen match’ is en vraagt @PfizerUK of hun wetenschappers niet al hard genoeg gewerkt hebben en dat ze hier geen ‘antidote’ voor kunnen verzinnen.

Tot slot geeft @JustineStafford de beste tip hoe dit vreselijke ontbijt te serveren: 

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie