Koffiejongens feliciteren Nespresso met voornemen óók afbreekbare cups te gaan maken

De Koffiejongens, dat vanaf moment één afbreekbare koffiecups als usp heeft, feliciteert Nespresso met een inhaakadvertentie.

Wat doe je als je allergrootste concurrent tegen wie je je al een paar jaar afzet met precies jouw unieke product komt? De Koffiejongens pakken het in ieder geval sportief op. Het bedrijf feliciteert Nespresso in landelijke dagbladen NRC en de Volkskrant met het feit dat het volgend jaar biologisch afbreekbare koffiecups op de markt brengt. ‘Gefeliciteerd oude (koffie)reus. Aluminium naar een minimum.’

Nespresso maakte eerder deze week bekend in 2023 een pilot te beginnen in Frankrijk en Zwitserland.

Advertentie
advertisement

Eindelijk beweging

Oprichter Walter Morrien: ‘Het is goed om te zien dat er eindelijk beweging komt in de markt van aluminium koffiecups. Toen wij begonnen met De Koffiejongens was het voor ons gelijk duidelijk: koffiecups moeten duurzamer kunnen. We hopen dat er nog veel meer aanbieders zullen volgen.’

De Koffiejongens is opgericht door twee Rotterdamse ondernemers, Walter Morriën en Corné van Drogenbroek. Zij begonnen de startup met het idee om een service aan te bieden om abonnees maandelijks te voorzien van kwalitatieve en duurzame koffiecups. Inmiddels is het bedrijf doorontwikkeld tot een volledig duurzaam koffiemerk met gecertificeerde koffie in honderd procent biologisch afbreekbare koffiecups van mais en suikerriet.

Koffiejongens ad
De copy van de advertentie in de dagbladen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie