11 Nederlandse inhakers waarmee het EK pas echt is losgebarsten

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Het EK is in volle gang. Zoals meteen bleek tijdens de eerste wedstrijd van het Nederlands elftal tegen Oekraïne, zijn de spelers aardig op dreef. Maar dat geldt niet alleen voor de spelers, want ook bedrijven zijn actief tijdens het EK. Social media kleurt oranje en Nederlandse bedrijven beginnen met inhaken.

Advertentie
advertisement

Om maar te beginnen met Albert Heijn, als sponsor van de KNVB. Onlangs ontstond er ophef rondom de EK-reclame van Jumbo, waarbij de KNVB eiste dat Jumbo stopte met deze reclame. Toch wist Albert Heijn hier erg goed op te reageren met déze reclamespot.

En dat kunnen mensen alleen maar waarderen van Albert Heijn.

positieve reacties op Albert Heijn

Maar daar blijft het niet bij. Het vertrouwen in het Nederlands elftal was duidelijk merkbaar op social media. Zo ook bij Boels Rental.

En zo wordt Oranje een hoop moed ingesproken.

Ook de Efteling stond te popelen voor de aftrap van het Nederlands elftal.

En dat geldt ook voor Coop.

Maar ook bij EasyToys liep de spanning hoog op.

En wat is nou een voetbalwedstrijd kijken zonder borrelen?

Het biertje mag uiteraard ook niet vergeten worden.

De eerste drie pinten zijn binnen! - Heineken

Liever geen alcohol? Ga voor water. Net als Cristiano Ronaldo.

Het Nederlands elftal supporten doe je natuurlijk met gezelschap.

En tot slot: de eerste punten zijn binnen. Nu op naar de volgende.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie