Heineken Music zet in op podcasting

Heineken biedt op zijn Heinekenmusic website nu ook podcasting aan. De bierbrouwer zegt hiermee de eerste adverteerder te zijn die podcasts inzet in de marketingmix.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Een podcast is een radio-opname in MP3-format die via een RSS-feed beluisterd wordt op een MP3-speler. De naam podcast is ontleend aan de iPod, de bekende MP3-speler van Apple.

Interactief marketingbureau Qi heeft een podcast voor ontwikkeld. Heineken Music organiseert onder andere dance-evenementen en festivals. Dat zorgt volgens de bierbrouwer voor een constante stroom aan content (denk aan interviews, muziek en liveverslagen). Heineken wil deze content nu in de vorm van podcasts aanbieden aan zijn consumenten. Op de eerste podcast kunnen internetters een interview met DJ Daniele Davoli beluisteren.

Volgens Heineken past podcasten goed bij Heineken Music. Heineken is naar eigen zeggen het eerste grote merk dat podcasting inzet als marketingcommunicatiemiddel.

Jeroen de Bakker van Qi verwacht veel van podcasting als marketingmiddel, maar wacht met verder commentaar tot na de verspreiding van het gezamenlijke persbericht, aanstaande dinsdag.

Lees meer over podcasting op , of op de van Adam Curry , waarop een kort overzicht te lezen is over de van podcasting.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie