Hooghoudt verjongt zich met nieuw logo en twee hippe jeneversoorten

Nieuw leven na honderdeenendertig jaar borrelen.

Hooghoudt
Hooghoudt

Honderdeenendertig jaar, zo oud is het Groningse jenevermerk Hooghoudt. Tijd, om te voorkomen dat de doelgroep zelf uit borrelende Methusalems gaat bestaan, voor broodnodige vernieuwing. Dat ging niet over een nacht ijs. Twee jaar ‘soul searching’  heeft Hooghoudt ervoor nodig gehad. Het resultaat: een hip nieuw logo en de lancering van twee nieuwe producten.

Nieuw jenevertijdperk

Naar eigen zeggen breekt er voor Hooghoudt ‘een nieuw jenevertijdperk’ aan, zonder dat daarbij het erfgoed en unieke relatie van het merk met Nederland verloochend wordt. De nieuwe producten, 'RAW Genever' en 'Aged Genever 5 years', spelen in op de groeiende vraag van de markt voor the next big thing in het post-gin tijdperk.

Nieuwe smaakprofielen

Beide producten zijn niet vanuit bestaande jenevers gecreëerd maar ontwikkeld op basis van nieuwe smaakprofielen. RAW Genever is de eerste jenever op basis van 100% moutwijn. RAW is geschikt om puur te drinken, maar ook goed gemixt kan worden met tonic. De ‘Aged Genever 5 years’ heeft in Oloroso's first-fill sherryvaten gerijpt en moet de whiskeydrinker gaan verleiden tot de wereld van jenever.

Het nieuwe logo is in samenwerking met Londens designbureau Michael Nash gecreëerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie