Odido stopt met het merk Tweak, een jaar na belofte geen ingrijpende veranderingen door te voeren

De internetprovider bestaat sinds 2001 en kwam een jaar geleden in handen van Odido. Nu verdwijnt het merk.

Een Odido-winkel
Afbeelding: Odido

Odido stopt begin 2024 met het merk Tweak, een internetprovider die in 2001 is opgericht en zo'n twintigduizend klanten heeft. Tweak kwam een jaar geleden via een overname in handen van Odido, dat beloofde geen veranderingen door te voeren 'voor bijvoorbeeld abonnementen, dienstverlening en medewerkers.' De overname werd als 'een belangrijke stap' omschreven, maar betekent nu dus het einde van het merk.

Eén merk

Op de website van Tweak is te lezen dat Tweak volledig opgaat in Odido. 'Eén sterk premiummerk is waar Odido voor staat en gaat.' Odido is vorige maand als compleet nieuw merk geïntroduceerd als opvolger van T-Mobile en Tele2 in Nederland. Volgens Odido focussen zowel Tweak als Odido op betaalbaar internet en innovaties, en ontstond er zo te veel overlap tussen de twee merken. Het besluit om Tweak op te heffen is al maanden geleden genomen en had eerder gecommuniceerd kunnen worden, vertelt een topman van Odido tegenover nieuwswebsite Tweakers. '[..] maar dat zou dan vlak voor de naamswijziging naar Odido zijn. We waren bang dat het dan verwarrend zou worden voor klanten. Dan worden ze eerst overgezet naar een T-Mobile-abonnement, om kort daarna weer de wijziging naar Odido te krijgen.'

Tweak is in 2001 opgericht en richt zich op de meer technische gebruikers. De provider liep voorop met het aanbieden van hoge vaste internetsnelheden, maar is met ongeveer twintigduizend klanten nooit een grote speler geworden. In oktober vorig jaar nam het toenmalige T-Mobile het moederbedrijf van Tweak over, waarmee de provider onderdeel werd van één van de grootste internetaanbieders van Nederland.

Klanten gaan niet automatisch mee

Nu Tweak stopt en opgaat in Odido, mogen Tweak-klanten zelf kiezen wat zij doen. Ze krijgen een aanbod van Odido om daar klant te worden maar kunnen ook overstappen naar een andere provider. Klanten moeten zelf een keuze maken en verhuizen dus niet automatisch mee naar Odido. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie