Ook Plus start met retailmedia, voor fabrikanten en leveranciers

Merken kunnen adverteren in de Plus-winkels en later ook app en website van de supermarkt.

Een reclamescherm in een Plus-filiaal
Afbeelding: Plus

In navolging van verschillende andere grote supermarkten start ook Plus met retail media. Adverteerders gerelateerd aan Plus kunnen vanaf nu reclameboodschappen inkopen voor in de supermarkten, in print en online. Later, zonder aanduiding wanneer, volgen ook de website en app van Plus. 

Daarnaast komt er - later dit jaar - een selfservice online retailmediaplatform waarop adverteerders campagnes kunnen inkopen voor zowel Plus.nl (native banners en gesponsorde producten) als buiten de website. Plus gebruikt first-party data voor alle mediakanalen en bijbehorende evaluaties.

Plus start met verschillende instore mediakanalen, waaronder schapscommunicatie, radioboodschappen, sampling en digitale schermen - bijvoorbeeld bij het pakken van een mandje. Leveranciers en fabrikanten kunnen hun producten of aanbiedingen zo direct onder de aandacht brengen van de winkelende consument. En dat zijn er nogal wat, zegt Olivier Fornier als hoofd van Plus Retail Media. 'Plus is met een marktaandeel van tien procent de derde grootste servicesupermarkt van Nederland. Ruim 4,5 miljoen bezoekers per week binnen bijna vierhonderd Plus-winkels. En het aantal Plus-winkels groeit de komende periode door de fusie met Coop alleen maar verder. Een enorm potentieel, dat leveranciers dankzij deze nieuwe manier van adverteren optimaal kan benutten. Bovendien monitoren we alle data en bieden daarmee inzicht in resultaten en impact. Vanaf de lancering starten we direct met een omnichannel campagne, waarmee we een mooie case willen bouwen om andere adverteerders te inspireren.'

De komst van Plus Retail Media is geen verrassing. Vaktitel Distrifood berichtte er in januari al over, bijvoorbeeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie