Sotsji: no ambush this time

Er schijnt vooralsnog teleurstellend weinig te worden ingehaakt op de Olympische Winterspelen. Maar Philips doet zijn best.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanmorgen was er op de radio aandacht voor het feit dat er in reclame en marketing nog teleurstellend weinig wordt ingehaakt op de komende spelen. Onderzoek van Activate&Co laat zien dat Procter & Gamble en Samsung het meest actief zijn. 

. Op zich zelf is dat niet zo gek. Afgezien van de discussie over de giga kosten van het evenement, waarvan de sponsors slechts zo’n 2,5% voor hun rekening nemen, is er de aandacht voor homorechten. Zelfs voor Amerikaanse bedrijven, die ook in hun thuisland nog altijd niet weten hoe daarmee om te gaan, vormt dit toch een drempel & vrees voor backfire.

Bij ons ligt dat allemaal eenvoudiger, zoals blijkt uit het aanbod van Atilay Uslu, de baas van schaatssponsor Corendon. Voor wat het waard is overigens. Want de kans dat de demonstranten gebruik kunnen maken van de geboekte terugvlucht lijkt nihil.

En hoe zit het trouwens met de aandacht voor al die andere-mensen-rechten die dictator Poetin als ouderwetse Sovjet beer door de Russische porseleinkast jaagt. Denk alleen even aan de dames van Pussy Riot, oligarch Chodorkovski, de voormalige bewoners van Sotsji of al die gewone politieke gevangenen in de Goelag. 

Dat alles zou het toch lastig moeten maken om erg te koop te lopen met je sponsorschap. Laat staan dat je gratis wilt meeliften via ambush marketing. 

Mocht je dat toch willen, hou er dan rekening mee dat het IOC de rechten streng bewaakt.

Desondanks meldt;;dat ons eigen Royal Philips de beste parasiterende onderneming is. Logisch dat Nederland een Royale afvaardiging naar Sotsji stuurt.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Wordt lid van Adformatie!

Wordt lid van Adformatie → Login →
Advertentie