Soufiane Touzani haalt Jean Paul Decossaux (oud-KNVB) binnen voor FC Straat

Voormalig commercieel-directeur voetbalbond gaat strategisch advies geven voor verdere samenwerkingen en groei.

Jean Paul Decossaux (l) en Soufiane Touzani

FC Straat, het initiatief van presentator en creator Soufiane Touzani met spectaculair straatvoetbal op zijn populaire YouTube-kanaal TouzaniTV, heeft voormalig commercieel-directeur van de KNVB, Jean Paul Decossaux, aan zijn team toegevoegd als strategisch adviseur.

Jean Paul Decossaux heeft bijna twee decennia lang bij de KNVB gewerkt en kondigde eind vorig jaar zijn afscheid aan. Hij richt zich bij FC Straat op het creëren van nieuwe samenwerkingsverbanden en denkt mee over de strategie voor verdere groei van de organisatie.

TouzaniTV, het YouTube-kanaal van Soufiane Touzani, heeft al meer dan 1,1 miljoen abonnees. Deze groeiende community van jongeren kijkt niet maar speelt het ook steeds meer straatvoetbal. Van watchtime naar playtime.

Doorgroeien

FC Straat heeft al indrukwekkende scores op zijn naam staan. Het is de grootste online voetbalclub van Nederland met meer dan 50.000 leden en heeft op TouzaniTV 25 miljoen organische views behaald. Zo heeft FC Straat een grote fanbase weten op te bouwen voor de 'nieuwe helden van het straatvoetbal'.

Al met al heeft Touzani een goed draaiend bedrijf opgebouwd in mediaproducties en contentmarketing, waaraan grote merken als ING, Nike, KNVB en de NOS zich als sponsor hebben verbonden.  

Jean Paul Decossaux zal als strategisch adviseur FC Straat verder moeten helpen naar nieuwe successen. Hij doet dat overigens niet exclusief voor Touzani. Eerder dit jaar verbond hij zich al als adviseur aan Tribe Company, het bureau achter events als De Vrienden van Amstel LIVE en diverse sportevenementen.

Skills

Touzani is blij met de komst van Decossaux. ‘Zijn uitgebreide ervaring en brede netwerk zullen van onschatbare waarde zijn bij het verder uitbouwen van FC Straat.’

Jean Paul Decossaux hoopt dat FC Straat nog meer kinderen inspireert te sporten en hun passie voor voetbal te ontdekken. ‘Ik ben heel enthousiast op de manier waarop jongeren middels content gebonden worden en vanuit daar worden aangespoord om lekker zelf te gaan voetballen op straat. De ontwikkeling van skills op straat is een bewezen route voor de verdere ontwikkeling van zowel het straat- als veldvoetbal.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie