Nieuwe eigenaren V&D hebben opmerkelijke humor op social media

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.

Het populaire warenhuis V&D ging eind 2015 failliet. In september 2018 werd er een nieuwe webwinkel onder diezelfde naam opgericht door de verkrijgers van de rechten van V&D. Deze webshop zou zich richten op de 'interessegebieden van de actieve 40+'ers'. Sinds kort verschijnen er regelmatig erg flauwe woordgrappen op de Facebookpagina van de webshop, in de stijl van merken als bol.com. Maar of dit nou de manier is om hun doelgroep aan te trekken.. 

V&D begon vorige maand met de woordgrappen op hun Facebook pagina.

grap1

En er komen er al aardig wat voorbij.

grap2

Maar de grappen worden niet door iedereen gewaardeerd.

joe
tweets

En deze deed het ook niet heel goed.

Grap3

Er heerst ook veel verwarring over waar de V&D opeens weer vandaan komt.

joe

En wat de grappen met het merk te maken hebben is ook maar de vraag.

Grap4
joe

De vergelijking met bol.com wordt veel gemaakt.

grap5
joe

Maar dit is volgens V&D niet terecht, het zijn gewoon V&D grappen!

joe

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Jasper Altena.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie