Premium

Youtuber Teske de Schepper maakt zomerhit voor Cornetto

MassiveMusic produceerde 'King For A Day' dat het wereldwijde themanummer van het ijsmerk wordt.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het nummer wordt uitgebracht in Nederland, België, Spanje en Denemarken en wordt gezongen door en de Amerikaanse vlogger David Choi. Naast een clip op YouTube, wordt de song gebruikt in televisie- en radiocommercials en is de single verkrijgbaar via streamingservices als Spotify.

Het concept voor de videoclip werd bedacht door Nina Aaldering van , die ook de regie voor haar rekening nam, en laat zien hoe Teske en David de ijsjes gebruiken bij een sociaal experiment. Met de campagne wil een emotioneel, authentiek en liefdevol merkverhaal presenteren speciaal voor tieners.

Signature sound
‘Twee jaar geleden kwam Cornetto naar ons toe en vroeg ons om hun muzikale identiteit, een “signature sound” te creëren,’ aldus Michiel Cremers, head of sonic branding & music marketing bij . ‘Dit is de tweede wereldwijde campagne die we samen met Cornetto doen en het is geweldig om te zien dat muziek een steeds belangrijkere rol speelt en hoe goed deze strategie werkt.’

Ozlem Birkalan, senior brand development manager ice-cream bij , legt uit: ‘We willen een authentiek verhaal laten horen en Teske past daar perfect bij, aangezien zij een oprechte en eerlijke relatie heeft met haar fans. Voor Cornetto is het de eerste keer dat we samenwerken met vloggers, dus we zijn erg benieuwd hoe de volgers van Teske gaan reageren op de campagne.&;

Als onderdeel van de campagne heeft Cornetto een concert georganiseerd, op het dak van een gebouw midden in Amsterdam. Fans van Teske konden kaartjes winnen door te vertellen met wie zij graag een ijsje zouden willen delen. De beroemde Nederlandse vlogger (Furtjuh) was ook aanwezig, omdat het nummer en de bijbehorende video hier voor het eerst gepresenteerd werden.

;King For A Day&; videoclip opnemen! | Teske

Credits
MUSIC:
Productie: Léon Paul Palmen (Champagne Gold) & MassiveMusic
Label: Universal Music
A&R Management: Omar Kbiri

MUSIC VIDEO:
Script & Regie: Nina Aaldering
DOP: Remko Schnorr
Productie: Fono
Line producer: Hannah Padding
Edit: Tobias Corba & Bas Verwoerd
Make-up & styling: Kira Kroegman
Fotografie: Daniel J. Ashes
Artwork: Jay Sunsmith
Verantwoordelijk bij klant: Ozlem Birkalan, Senior Brand Development Manager Ice-cream at Unilever
Verantwoordelijk bij music agency MassiveMusic: Michiel Cremers, Head of Sonic Branding & Music Marketing Tommy Zee, Senior Music Produce

Advertentie
premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie