1 april-alert: deze merken nemen hun doelgroep in de maling

Een overzicht van de opvallendste nieuwsberichten, waarvan we sterk vermoeden dat ze niet serieus zijn.

'Fake news' is not done, behalve rond 1 april. Lees het nieuws de komende dagen extra kritisch. Gekke berichten vallen op die datum direct op, dus merken publiceren hun grappen al een paar dagen van tevoren. De redactie verzamelt (pers)berichten waarvan we sterk vermoeden dat ze niet serieus zijn. Zelf een (mogelijk) nepnieuwtje gespot? Mail redactie@adfogroep.nl

Baby's in de python
Vanaf zondag 1 april mogen ook de allerkleinsten in de achtbaan. De Efteling en Maxi-Cosi maken de Python nu ook geschikt voor baby's.

Rexona: vrouwen zweten 30% meer onder rechteroksel
Rexona introduceert een deodorantroller met twee kanten. Uit onderzoek (de welbekende Mean Malodor Score (MMS) test volgens ASTM E1207, E1207-09 standaard, natuurlijk!) blijkt dat de rechteroksel van de vrouw significant (30%) meer zweetlucht produceert dan de linkeroksel. Oorzaak hiervan ligt in de complexe hormoonhuishouding van de vrouw. Op basis van dit onderzoek komt Rexona met een nieuwe anti-transpirant deodorant roller met twee kanten, optimaal afgestemd op de linker- en de rechteroksel.

Picnic gaat bezorgen met buizenpost
De eerste Hyperloop van Europa is een feit, meldt Picnic. Vanaf Pasen gaat het in Gouda een compleet nieuwe manier van bezorgen testen.

TUI richt zich op influencers met het #followme-pakket
Op vakantie gaan is een hele onderneming voor influencers, want de foto's moeten natuurlijk perfect zijn. TUI voorziet in een groeiende behoefte en presenteert het innovatieve #FollowMe pakket. Een professionele fotograaf en visagist gaan met je mee op vakantie om de beste foto’s te maken voor jouw social media kanalen. Extra services: reageert op comments en geeft complimentjes. Zo kun je als influencer optimaal genieten van je vakantie.

Bekijk hier het pakket.

JCDecaux introduceert Moodvertising: adverteren op basis van actuele emoties
Gehaast en trek? Of toch ontspannen en dorst? Dat is nogal een verschil. Actuele stemming en emoties bepalen in grote mate of je trek hebt in een specifieke snack of drank en of je open staat voor bepaalde producten of nieuwe gadgets. JCDecaux introduceert daarom nu Moodvertising en laat adverteerders direct inspelen op de actuele gemoedstoestand van passanten.

Om Moodvertising mogelijk te maken, maakt JCDecaux in zijn stadsmeubilair gebruik van een uniek sensorsysteem, dat razendsnel gezichtsuitdrukkingen en lichaamshouding en -taal registreert en analyseert. De proefperiode start 1 april.

Reclamebureau Fitzroy maakt vieze kaarsen van kinderzweet en sigarettenrook
De 'Scandal Candles' moeten mensen attenderen op schandalige praktijken van grote bedrijven. De kaarsen ruiken naar kinderzweet, plasticsoep en sigarettenrook. Oprichter Jur Baart: 'Kinderarbeid, het gebruik van goedkoop plastic en de tabaksindustrie zijn geen nieuwe problemen. We moeten niet blind worden voor deze problemen, ook al zijn ze alom bekend. Met deze kaarsen willen we mensen letterlijk met de neus op de feiten drukken.'

Bedrukt vlees tegen verspilling
Online drukkerij DWCPRINT presenteert een nieuw product: “bedrukt vlees'. Dit om voedselverspilling bij barbecues aan te pakken.

Martijn ten Pas, eigenaar van DWCPRINT: 'Aan het eind van de avond liggen er op de meeste bbq’s vele stukken verkoold vlees, zonder eigenaar. Jaarlijkse meerdere kilo’s per huishouden wordt geschat.'

DWCPRINT kan met lasertechnieken een naam aanbrengen op het vlees. Door het aanbrengen van een naam verdwijnt de onduidelijkheid over de eigenaar. Het vlees wat men op de BBQ legt, moet men dan wel opeten.

Hunkemöller komt 'matching' badkleding voor hem én haar
Je kent ze wel, die stellen in dezelfde ANWB-jas. Lingerieketen Hunkemöller komt nu met de badpakvariant. Het bedrijf kreeg vorig jaar veel positieve reacties op een collectie voor moeder en kind en komt daarom nu met een badkledinglijn voor hem en haar.

Op zich is dit nieuws niet onvoorstelbaar, tot blijkt dat Hunkemöller alleen de allerstrakste varianten voor mannen heeft gekozen. Geen loszittende zwembroek, maar strakke speedo's met open zijkanten.

 

Coolblue bezorgt wasmachines en koelkasten voortaan per fiets
Het Rotterdamse gevoel voor humor van Coolblue strikes again met de trotse aankondiging dat de retecomplexe logistieke operatie van ’s lands glimlachende pakjesbezorgers voortaan aangevuld wordt met fietskoeriers. Om eerlijk te zijn: ter redactie waren we hier toch bijna ingetuind. Waarschijnlijk omdat onze naar duurzaamheid smachtende geesten gewoon zo graag zouden willen dat het waar was.

Dit blijkt achteraf helemaal geen 1 april-grap te zijn. Coolblue gaat namelijk écht pakketjes bezorgen per fiets. Daarmee zet Coolblue misschien wel een nieuwe standaard voor 1 april.

 

Er rezen wel onmiddellijk vraagtekens bij de distributienachtmerrie die CoolblueFietst ging veroorzaken. Want hoe moest dat nou, op de fiets met een wasmachine? Iets met hubs en verdeelpunten? De glimlach van de arme koerier zou wel snel verdwijnen, zo was de verwachting. De Vlaamse woordvoerder bracht verheldering: ‘tis in verband met zondag, amai!’.

Kinderen krijgen snoepchip, zegt Kidsweek
Alle kinderen in Nederland krijgen vanaf volgende maand de piepkleine sensor achterop een voortand. De nanotechnologie in deze sensor meet de samenstelling van je spuug heel nauwkeurig en ziet hoeveel snoep kinderen hebben gegeten. Als dat boven het maximum komt, gaat er automatisch een waarschuwings-appje naar hun ouders. Er is een protestactie gestart.

 

Burger King België installeert easy order-kiosk in woonkamer
Fastfoodketens maken tegenwoordig gebruik van de zogenaamde easy order-kiosken in hun restaurants. Dit zijn schermen waar de klant een bestelling kan plaatsen en afrekenen, zodat het eten alleen bij de kassa hoeft worden afgehaald.

Zo’n bestelscherm kan nog wel eens voor een lange rij en irritatie zorgen. Daarom kwam Burger king België met een winactie. Via de Facebookpagina van de fastfoodketen maakten fans kans om zo’n scherm te winnen, zodat je thuis op de bank een bestelling kunt plaatsen. De bestelling kan dan worden opgehaald bij het dichtstbijzijnde Burger King-filiaal. Leuk idee, maar een app was waarschijnlijk een stuk praktischer geweest, zoals ook de hoofdpersoon in de campagnevideo zegt.   

 

Mora komt met paasbitterballen
Ga ernaar op zoek in de supermarkt, maar let op: ze zijn goed verstopt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie