Overslaan en naar de inhoud gaan

Mensch werkt voor Combiwel

Ontwikkeling van een merkverhaal.
Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
stille kracht

Hoe geef je een diverse organisatie één gezicht zonder de eigenheid te verliezen? Stichting Combiwel stond op een kruispunt. Met vier krachtige stichtingen - Buurtteams, Buurtwerk, Projecten en Amsterdam—was de behoefte aan een gedeelde missie en gezamenlijke koers groot. Niet als bureaucratische exercitie, maar als strategische stap naar meer samenhang, zichtbaarheid en impact. Combiwel is als maatschappelijk organisatie dagelijks in de weer voor en met duizenden Amsterdammers. Met Buurtwerk voor de sociale cohesie, met Buurteams voor concrete ondersteuning. Van jongerenwerk tot schuldhulpverlening, van gezinsbegeleiding tot het Ruilfestival.

Mensch kreeg de opdracht om Combiwel te begeleiden in het herijken van haar missie, visie en kernwaarden. Het resultaat: een krachtig merkverhaal onder de titel “De stille kracht van de stad”, en kernwaarden die de organisatie verbinden. Deze waarden weerspiegelen de dagelijkse inzet van honderden professionals die zich met hart en ziel inzetten voor een socialer, veerkrachtiger en inclusiever Amsterdam. Niet als losse eilanden, maar als een archipel die samenwerkt vanuit gedeelde principes.

Stille kracht

“Mensch inspireerde ons met een frisse, betrokken aanpak. Het resultaat is geen papieren formaliteit, maar een merkverhaal met inhoud—een verhaal dat richting geeft én raakt. ‘De stille kracht van de stad’ verwoordt precies wat Combiwel is: zichtbaar waar nodig, bescheiden waar mogelijk, maar altijd met impact.” – Colette Laddé (Combiwel).

Het merkverhaal en de gedeelde waarden vormen nu de basis voor verdere strategische ontwikkeling, interne communicatie en externe positionering. Combiwel laat zien dat verbinding niet ten koste hoeft te gaan van diversiteit—maar er juist uit voortkomt.

“Mensch werkt liefst aan projecten die er echt toe doen, die de maatschappij een beetje mooier maken. Dit was zo’n project!” – Jack de Graaff (Mensch)

Combiwel logo

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
Mensch creative agency

In een wereld vol emotie, gaat ‘t in ons vak steeds meer over getallen en data, liefst big. En steeds minder over mensen. Mensch gelooft in menselijke merken. Samen met opdrachtgevers bouwen we aan identiteit, positionering en merkverhaal. En creëren we employer en public branding campagnes. In onze twee winkelpandjes midden in de maatschappij, mixen we jong creatief talent en brede ervaring met wetenschappelijke inzichten. En proberen we elke dag invulling te geven aan de Engelse betekenis van ‘mensch’ (noun, ‘men(t)sh): a person of integrity and honor.

Lees meer

 

Lees minder
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in