Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe een slimme stoelstrategie ziekenhuizen én merken vooruit helpt

Zorg + Zichtbaarheid = Vitrina.
Partner
The Golden Delicious

The Golden Delicious helpt organisaties aan overzicht en continuïteit in hun marketing. Met een vaste werkwijze, flexibele inzet en een klein team wordt structureel gewerkt aan zichtbaarheid en groei. De Marketingservice biedt rust en richting, zonder overbodige franje. Campagnes, content en strategie lopen in elkaar over, met duidelijke afspraken en korte lijnen. Alles draait om helderheid en doen wat nodig is. Niet meer, niet minder.

Ziekenhuizen en zorginstellingen worstelen al jaren met praktische mobiliteitsoplossingen.
Ziekenhuizen en zorginstellingen worstelen al jaren met praktische mobiliteitsoplossingen.

In 85% van de Nederlandse ziekenhuizen staan ze al, ogenschijnlijk vanzelfsprekend bij de ingang. Maar achter die duwstoelen schuilt een ijzersterke formule van mobiliteit, sponsoring en maatschappelijke relevantie. Vitrina uit Purmerend biedt een dienst die zorginstellingen niets kost en merken veel oplevert.
Ziekenhuizen en zorginstellingen worstelen al jaren met praktische mobiliteitsoplossingen. Duwstoelen zijn noodzakelijk, maar vaak ontoereikend in aantal, onderhoudsgevoelig en vooral: duur. Vitrina tackelde dat probleem en introduceerde een slimme formule waarbij bedrijven servicestoelen adopteren – met logo en al – zodat instellingen deze kosteloos kunnen inzetten.

Van ‘good cause’ naar goed contactmoment

“Zichtbaarheid in de zorgomgeving is schaars en waardevol,” stelt Jos Bookelman, oprichter van Vitrina. “Wij creëren een zeldzaam raakvlak tussen corporate branding en maatschappelijke betrokkenheid.” Door stoelen te voorzien van branding – denk aan subtiele merkvermelding onder beide armleuningen – koppelt Vitrina sponsoring aan tastbare impact: mobiliteit voor patiënten en bezoekers.
De constructie is simpel maar effectief: bedrijven adopteren een stoel, Vitrina regelt de plaatsing, service én het onderhoud (vier keer per jaar). Het ziekenhuis krijgt hier géén rekening voor. Merken profiteren van 24/7 zichtbaarheid in een omgeving waar vertrouwen en zorg centraal staan.

Onzichtbare impact, voelbaar verschil

Dagelijks maken vele duizenden mensen gebruik van de stoelen. 365 dagen per jaar. Toch weten weinig bezoekers dat de service achter deze voorziening draait op sponsoring. “Daar ligt voor ons een communicatie-uitdaging,” aldus Bookelman, “om te laten zien dat functionele sponsoring geen bijzaak is, maar een vitaal onderdeel van goede zorglogistiek.”

Het model is schaalbaar, inzetbaar door het hele land én op regionaal niveau, en biedt ruimte voor zowel (inter)nationale spelers als lokale ondernemers. Van fysiopraktijk tot zorgverzekeraar – voor elk merk dat betrokken wil zijn bij welzijn, is hier een plek. Grote bedrijven die waarde hechten aan goodwill en sympathie, kunnen zich via Vitrina op een zichtbare manier verbinden aan maatschappelijke impact. En met name als Máxima, die al eens in een Vitrina-stoel zat, blijkt: zelfs de hoogste kringen laten zich zo graag duwen.

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Partner
The Golden Delicious

The Golden Delicious helpt organisaties aan overzicht en continuïteit in hun marketing. Met een vaste werkwijze, flexibele inzet en een klein team wordt structureel gewerkt aan zichtbaarheid en groei. De Marketingservice biedt rust en richting, zonder overbodige franje. Campagnes, content en strategie lopen in elkaar over, met duidelijke afspraken en korte lijnen. Alles draait om helderheid en doen wat nodig is. Niet meer, niet minder.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in