Mike Belinfante gaat de PR doen van het historische automerk MG 

Hij mag in Europa meebouwen aan het teruggekeerde automerk, dat zich nu op elektrisch rijden richt. 

Mike Belinfante

Het automerk MG heeft Mike Belinfante aangesteld als senior-manager public relations voor Europa. Hij gaat de Europese pr-afdeling uitbouwen en treedt op als woordvoerder. 

Belinfante (57) heeft ruime ervaring als pr-man in de auto-industrie. Na een carrière in de journalistiek, onder andere bij de Haagsche Courant en het hoofdredacteurschap bij lifestylebladen Talkies Magazine en AM (van zakenvrouw Annemarie Van Gaal), trad Belinfante in februari 2005 als pr-manager in dienst van de Nederlandse Hyundai-importeur Greenib Car. 

Werk aan de winkel
 
Belinfante vervulde in de jaren daarna ook de communicatie voor Greenib Cars moederconcern AutoBinck en het Japanse Infiniti. Ook nadat Greenib Car in 2016 werd overgenomen door Hyundai en als Hyundai Motor Nederland verder ging, bleef Belinfante voor de Koreaanse autofabrikant actief. 
 
Nu heeft Belinfante voor het teruggekeerde merk MG gekozen, dat is gerestyled en zich richt op de elektrisch rijden. ‘Dat betekent dat er volop werk aan de winkel is om de bekendheid van MG verder vorm te geven.’ 

100 procent elektrisch 

MG (Morris Garages), opgericht in 1924 in Engeland, is een befaamd automerk met een rijke historie dat naam en faam behaalde met iconische sportauto’s. Sinds 2007 is MG een van de automerken van SAIC Motor, de nummer 7 autofabrikant ter wereld.  

MG is – naast in Engeland – sinds 2019 actief in Nederland en Noorwegen met de MG ZS EV, een 100 procent elektrische SUV. Aan het einde van dit jaar introduceert MG een tweede model in Europa. 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie